پاکبانان نمونه تهران را شهروندان انتخاب کردند

شهر: شهردار تهران در دفتر خود از تعدادی از پاکبانان تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش شهر در مراسمی که برای تقدیر از پاکبانان نمونه پایتخت برگزار شده بود، پیروز حناچی شهردار تهران خطاب به پاکبانان منتخب گفت: شما نقطه آخر خدمات شهری به مردم هستید و وقتی مردم از شما راضی باشند یعنی از ما راضی هستند و بابت زحمات تان تشکر می کنم و به نمایندگی از همه شهروندان  از شما  که  به پاک بودن شهر کمک می کنید، تشکر ویژه دارم.

او به فرآیند برگزیده شدن آنها توسط مردم اشاره کرد و گفت: شما از سوی مردم انتخاب شده اید و مردم از شما راضی هستند و این مهمترین اتفاق است و خیلی مهم است که همکاران ما مورد اعتماد مردم باشند و مردم قدر زحماتشا ن را بدانند.

حناچی افزود: در این شرایط کرونایی مسئولیت شما در پاکیزه نگه داشتن شهر مضاعف است و نظافت در دوره کرونا سخت تر است .من به نمایندگی از شهرداری تهران از شما تشکر می کنم .

او در حاشیه مراسم تقدیر از پاکبانان به خبرنگاران گفت: این افراد منتخب مردم هستند و مردم کسانی را انتخاب کرده اند که از کار آنها راضی بودند. اما این حرکتی نمادین برای تقدیر از زحمات آنهاست که کشور را پاکیزه می کنند.

شهردار تهران درباره برنامه های شهرداری برای حوزه پسماند گفت: برنامه هایی که شهرداری در حوزه پسماند دارد،  بدون کمک مردم به جایی نمی رسد. همکاران من در مدیریت پسماند تلاش می کنند. از لحظه تولید زباله  تفکیک آن آغاز می شود تا حداقل زباله به آرادکوه برسد و حداقل پسماندی که به آرادکوه هم می رود دفن می شود. بقیه زباله ها بازیافت شده یا برای تولید برق سوزانده می شود. اما این فرایند را  با کمک مردم می توان اجرا کرد.

حناچی درباره حفظ سلامت پاکبانان هم گفت: به هر صورت ابزار کار لازم که معمولا پاکبانان برای کار نیاز دارند در اختیارشان قرار داده شده و سلامتشان توسط شرکت شهر سالم به صورت دوره ای چک می شود و تمهیدات رفاهی برای آنها در نظر گرفته شده است. تلاش شده است که حقوقشان هم  در این شرایط سخت به موقع پرداخت شود و اگر بودجه کم باشد باز هم  در این بخش در پرداخت کوتاهی نمی شود.

در ابتدا این مراسم، صدرالدین علیپور ، رییس سازمان مدیریت پسماند به ارائه گزارشی از نحوه انتخاب این پاکبانان پرداخت و گفت: این پاکبانان توسط مردم محل طی یک فرآیندی انتخاب شدند و پاکبانانی هستند اهالی محل از آنها راضی بودند.

او همچنین از شهردار خواست که دستور لازم برای ارائه  کارت مترو به پاکبانان را فراهم کند.

همچنین مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهردار تهران نیز در این مراسم گفت: حفظ سلامت پاکبانان در شرایط کرونایی در اولویت ما بوده است و در این زمینه امکانات لازم را در اختیارشان قرار داده ایم.

او گفت: خیلی تاکید داریم که نیروها در محلات ثابت باشند به این شکل هم علاقه دوستان به محیط بیشتر می شود و هم مردم به آنها وابسته می شوند. در پرداخت حقوق این عزیزان هم هم تلاش کرده ایم منظم پرداخت کنیم. . 

در این مراسم یکی از پاکبانان با اشاره به اجرای طرح کاپ گفت : مردم با ما در این طرح جدید همکاری می کنند این طرح باعث شده که مقدار پسماند مردم هم کم شود و مردم با ما خیلی خوب رفتار می کنند و آنقدر در محلات به ما اعتماد دارند که وقتی مسافرت می روند کلید خانه هایشان را به ما می سپارند.

یکی  دیگر از پاکبانان گفت:  من برای این که در مسیر های زیادی پیاده می روم یک دوچرخه تهیه کرده ام و از دوچرخه استفاده می کنم.

 یکی از پاکبانان از مردم خواست در این شرایط کرونایی در منزل بمانند. او گفت بیشتر مردم جلوی نانوایی و سوپرمارکت ها دستکش و ماسک خود را زمین می اندازند وقتی به آنها تذکر می دهیم عذرخواهی می کنند و بهانه می کنند که حواسشان نبوده است .

در پایان مراسم شهردار تهران تقدیرنامه و هدایایی به پاکبانان منتخب مردم اهدا کرد.

۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
کد خبر: 5565

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =