کمیسیون ماده ۵ با طرح بازآفرینی محور فدائیان اسلام موافقت کرد

جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران به ریاست پیروز حناچی شهردار تهران با حضور اعضاء، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شـــهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون مادهپنج تشکیل و با طرح بازآفرینی محور فدائیان اسلام موافقت شد.


به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج در این خصوص گفت: طرح بازآفرینی خیابان فدائیان اسلام با وسعتی حدود ۵۳۷ هکتار، در برگیرنده بخشی از مناطق ۱۲، ۱۵، ۱۶ و ۲۰ شهر تهـــــــران می باشد که در سیزدهمین جلسه کمیسیون ماده پنج سال جاری پس از توضیحات مشاور تهیه کننده طرح و بحث و بررسی اعضاء با کلیات طرح موافقت شد.
او افزود: بخش غالب وضع موجود در محور فدائیان اسلام به صورت انبار و کارگاه های صنعتی خرد قدیمی و بعضاً رها شده است و مطابق طرح ارائه شده قرار است این محور به خیابانی سرزنده، فعال و کامل تبدیل شده و پیوند دهنده مرکز تاریخی شهر تهران با مرکز تاریخی شهر ری باشد به طوری که زمینه‌ساز فرصت‌های جدید سکونتگاهی و تفریحی شود.
اشراقی گفت: همچنین بنا است این محور به محور نوینی از کسب و کار، فعالیت، سکونت و فرهنگ شهر تبدیل شده و به سامانه یکپارچه حمل و نقل پاک مجهز و متصل شود. در کلیات طرح مذکور ۶۳ هکتار به فضای سکونتگاهی، ۲۸۸ هکتار به کاربری فعالیت و کسب و کار، ۹۵ هکتار به فضای مختلط  و ۹۰ هکتار به فضای سبز و باز اختصاص داده شده است؛ همچنین بیش از ۲۰۰ هکتار برای لایه های تثبیتی خدماتی در نظر گرفته شده و مقرر شد مراتب به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران نیز ارسال شود.
او تأکید کرد: بنا شد پروژه های محرک توسعه محدوده طرح، مبتنی بر رویکرد این طرح بوده و به صورت موردی توسط کارگروه فنی کمیسیون ماده پنج نیز مورد رسیدگی قرار گیــــرد.  در صورت تحقق کامل طرح، ۱۵ هزار نفر به جمعیت این محدوده اضافه میگردد.
رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج افزود: در این جلسه با احداث مجتمع ایستگاهی مترو هلال احمر در زمینی به وسعت ۲۵۰۰ متر مربع در ۸ طبقه واقع در منطقه ۱۱ موافقت شد. همچنین با تغییر زیر پهنه محدوده ای به وسعت بیش از ۲ هکتار در محدوده خیـــــابان نلسون ماندلا واقع در منطقه یک از سکونت به فعالیت نیز موافقت شد.

۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
کد خبر: 5570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =