دعوت از پاریس به عنوان مهمان ویژه جشنواره جایزه جهانی خشت طلایی

شهر: معاون امور روابط و همکاری‌های بین الملل شهرداری تهران با رایزن همکاری‌ها و فعالیت‌های فرهنگی سفارت فرانسه در تهران، درباره «پنجمین جشنواره جایزه جهانی خشت طلایی» گفتگو کرد.

به گزارش شهر، سه شنبه -۲۹ مهر ۱۳۹۹- زهیر صباغ پور، معاون امور روابط و همکاری‌های بین الملل شهرداری تهران و میریام  پاواژو، رایزن همکاری‌ها و فعالیت‌های فرهنگی سفارت فرانسه در تهران با یکدیگر دیدار کردند.

این دیدار با هدف بررسی موضوع مناسبات دوجانبه و جلب نظر طرف فرانسوی برای مشارکت در جایزه جهانی خشت طلایی ترتیب داده شد.

زهیر صباغ پور، معاون امور روابط و همکاری‌های بین الملل شهرداری تهران ضمن اشاره به فعالیت‌های شهرداری در دوره جدید مدیریت شهری، بیان کرد: حدود سه ماه گذشته سفیر فرانسه با شهردار تهران دیداری داشت. صحبت‌ها، پیرامون همکاری‌ها و چگونگی آن انجام شد. سفیر فرانسه از انتخابات شهرداری‌ها در فرانسه و انتخاب مجدد شهردار پاریس با رأی قوی صحبت کرد.

او با تأکید براینکه کلان‌شهرها دارای چالش‌ها و مشکلات مشابهی هستند، افزود: از این منظر تهران و پاریس دارای شباهت‌هایی هستند و این موضوع امکان همکاری‌های بیشتری را فراهم می‌کند. در شرایط پاندمی نیز بیشتر کلان‌شهرها تجربیاتی به دست آورده‌اند که در این شرایط می‌توانند به یکدیگر انتقال دهند.

معاون امور روابط و همکاری‌های بین الملل شهرداری تهران درباره جایزه جهانی خشت طلایی توضیح داد: شهرداری تهران امسال پنجمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی را در دستور کار دارد. حدود یک ماه و نیم گذشته با سفیر فرانسه صحبت و ایده‌ای مطرح شد. ایده این بود که پاریس به عنوان میهمان ویژه تهران در این جایزه، حضور فعال داشته باشد. این جایزه پروژه‌های موفقی را که توسط شهرداری‌ها انجام می‌شود، مورد ارزیابی قرار می‌دهد و در این رویداد شرکت داده می‌شود. اصلی‌ترین موضوع این دوره‌ها با توجه به شرایط پاندمی، موضوع سلامتی و صلح است.

او در ادامه افزود: برای برگزاری این جشنواره پیشنهاد شد که شهرداری تهران در کنار برنامه اصلی جایزه برنامه‌های جانبی دیگری هم داشته باشد. یعنی مجموعه نشست‌هایی به صورت وبینار برگزار شود. حداکثر چهار سخنران ویژه حضور داشته باشند. سازمان‌هایی نظیر UCLG، UN-Habitat، UNDP و WHO هم برای مشارکت در این رویداد مهم اعلام آمادگی کرده‌اند. همچنین بخش‌هایی در پاریس اعلام آمادگی کرده‌ است.

صباغ پور با بیان اینکه امسال تهران، پاریس را به عنوان مهمان ویژه این رویداد جهانی انتخاب و دعوت کرده است، افزود: برای مشارکت در جایزه اگر بتوان پروژه‌های موفق سایر شهرهای فرانسه را هم در این جشنواره داشت، بسیار خوب خواهد بود.

معاون امور روابط و همکاری‌های بین الملل شهرداری تهران ضمن اشاره به استقبال شهرداری از طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی سفارت فرانسه، گفت: تهران ظرفیت‌های خوبی برای همکاری و مشارکت دارد اما مشخصاً در مورد جایزه خشت طلایی دو نکته برای ما مهم است. یک؛ استفاده از ظرفیت سفارت فرانسه برای اطلاع‌رسانی مناسب به شهرداری پاریس و دسترسی داشتن به پروژه‌های پنج سال اخیر شهرداری پاریس و دو؛ گام بعدی اطلاع‌رسانی مناسب جایزه به سایر شهرهای فرانسه برای مشارکت و معرفی پروژه‌های خود.

او با بیان اینکه شهرداری برای این دوره از جایزه جهانی خشت طلایی محورهای هفت‌گانه‌ای دارد، توضیح داد: تعداد پروژه‌های امسال زیاد است اما شهرداری تهران طرح‌های شاخص و موفق را مدنظر دارد. درباره ایده کارگاه‌ها و نشست‌های وبیناری با دوستان پاویون آرسنال صحبت شده است.

گفتگو شهردار تهران با ۱۲ شهردار در نقاط مختلف جهان

او در ادامه بیان کرد: شهرداری در بخش داوری پروژه‌ها قصد دارد که از توان متخصصان و مدیران شهرداری پاریس نیز استفاده کند. هیأت داوران، جلسات خود را وبیناری خواهند داشت. شهردار تهران با شیوع ویروس کرونا و پاندمی، جنبشی را آغاز کرد، تاکنون با ۱۲ شهردار و همتای خود در نقاط مختلف جهان صحبت کرده است.هدف هم مشکلاتی بود که شهرها با این پاندمی دچار آن شده بودند. ذیل این گفتگوها، کارگروه‌هایی برای همکاری و گفتگوهای بیشتر، شکل گرفت. همچنین اگر دو شهردار تهران و پاریس بتوانند بایکدیگر درباره این شرایط پاندمی و جایزه جهانی خش طلایی صحبت کنند، بسیار عالی است.

میریام  پاواژو، رایزن همکاری‌ها و فعالیت‌های فرهنگی سفارت فرانسه در تهران ضمن ابراز خرسندی از همکاری‌های شهرداری تهران با فرانسه، گفت: با سفیر فرانسه درباره موضوعات مطرح شده در زمینه جشنواره جهانی خشت طلایی  با دقت صحبت می‌کنم. با توجه به پاندمی و شرایط فعلی جهان، بهتر است که این جشنواره به صورت وبینار برگزار شود چرا باید خودمان را با این شرایط پیش آمده تطبیق دهیم.

او با بیان اینکه پیرامون زمینه و درون‌مایه جایزه، همکاری‌هایی در حال انجام است، افزود: دانشگاهیان و پزشکان دو کشور درباره سلامتی و پاندمی در حال رفت‌وآمد هستند. ما نیز نسبت به انجام هرکاری که از دستمان برآید، اعلام آمادگی می‌کنیم. یک سال است که در ایران هستم، با توجه به پاندمی همه کارها و فعالیت‌های ما تحت تأثیر آن قرار گرفته است. با این وجود، بخش فرهنگی سفارت کاملاً آماده است همکاری کاملی با شما داشته باشد.

رایزن همکاری‌ها و فعالیت‌های فرهنگی سفارت فرانسه در تهران با بیان اینکه اگر شهرداری تهران با سفارت فرانسه ارتباطاتی در حوزه‌های فرهنگی داشته باشد، بسیار عالی خواهد بود، افزود: پیشنهادها و درخواست‌های شما را حتماً پیگیری می‌کنم.

خبرنگار:ملیکا هاشمی

۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
کد خبر: 5599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =