مامور تشکیل تیم های جستجو و نجات بین المللی مشخص شد

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از سوی رئیس سازمان مدیریت کشور به عنوان هماهنگ کننده و مجری طرح اینساراگ منصوب شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، رضا کرمی محمدی بر اساس حکم اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به منظور انجام هماهنگی های لازم، برنامه ریزی، تشکیل و سازماندهی تیم های جستجو و نجات شهری بر پایه الگوهای بین المللی (اینساراگ) به عنوان هماهنگ کننده و مجری این طرح منصوب شد.

رضا کرمی محمدی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در ارتباط با سازماندهی و برنامه ریزی گروه اینساراگ، ابراز امیدواری کرد که سازماندهی دو تیم جستجو و نجات شهری بر پایه الگوهای بین المللی در ایران به طور مطلوب طی شود و ایران به عضویت کامل تیم های بین المللی امداد و نجات (اینساراگ) بپیوندد و در آینده در مانورهای جهانی و عملیاتی بشردوستانه مشارکت فعال داشته باشد.

تشکیل گروه های جستجو و نجات شهری بر پایه الگوهای بین المللی «اینساراگ» طرحی است که در ایران  با هماهنگی کشور اتریش، دفتر هماهنگی امور انسان دوستانه ملل متحد (اوچا) و همکاری وزارت امور خارجه در حال انجام است و تحت نظر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران فرآیند خود را طی می کند.

نخستین گروه بین المللی جست و جو و نجات در ایران از تیم های منتخبی از سازمان آتش نشانی و جمعیت هلال احمر تشکیل و با گذراندن آزمون های مهارتی و آمادگی جسمانی بر پایه الگوهای بین المللی جسمانی و دوره های کارشناسی، برنامه ریزی و آموزشی ویژه که سال گذشته در مرکز فرماندهی و کنترل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، آغاز به کار کرد.

اینساراگ گروه مشورتی بین المللی جست و جو و نجات در سوانح طبیعی وابسته به سازمان ملل متحد است و در حال حاضر بسیاری از کشورها به عضویت آن درآمده اند. تشکیلات اینساراگ که در سال 1991 تشکیل شد، جست و جو و نجات شهری را در سه سطح محلی، ملی و بین المللی دنبال می کند.

۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
کد خبر: 5631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =