طرح ترافیک ۷بار توسط ستاد ملی مقابله با کرونا لغو شد

شهر: اجرای طرح ترافیک ۱۳۹۹ از ابتدای امسال تا امروز (۶ خرداد ماه)، هفت بار توسط وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا لغو شده است. این درصورتی‌ست که پایتخت روزهای پر ترافیک و آلوده‌ای را تجربه می‌کند.

به گزارش شهر، طرح ترافیک ۱۳۹۹ از ابتدای امسال به علت گسترش ویروس کرونا با کشمکش‌های بسیاری همراه شده است. اما همچنان بعد از گذشت دو ماه طرح ترافیک اجرا نشده و روز به روز بر ترافیک سرسام آور پایتخت افزوده می‌شود. روز به روز به ترافیک تهران افزوده می‌شود و مصوبات قانونی که باید اجرا شوند توسط نهادی دیگر لغو می‌شوند.

پس از پایان تعطیلات نوروز مقرر شد که بنابر مصوبه قانونی شورای ترافیک و شورای شهر تهران، طرح ترافیک از ۱۶ فروردین ماه اجرا شود. اما در پایان تعطیلات نوروز، شورای ترافیک تهران با توجه به شرایط ویژه تردد و بازگشایی ادارات، اجرای طرح جدید ترافیک را به یک هفته بعد یعنی ۲۳ فروردین ماه موکول کرد.

اما پس از اتمام مهلت تعویق یک هفته‌ای و فرا رسیدن روز شنبه ۲۳ فروردین ماه، ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که طرح ترافیک تا اطلاع ثانوی اجرا نخواهد شد.

همزمان با مصوبه «اجبار استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی»، سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه از اجرای طرح ترافیک و اجباری شدن ماسک در ناوگان عمومی پایتخت ۱۳ اردیبهشت ماه اعلام کرد.

درنهایت باز هم طرح ترافیک اجرا نشد و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه از پیشنهاد شورای ترافیک تهران به منظور اجرای طرح ترافیک پس از شب‌های قدر و یا ابتدای خرداد ماه خبر داد.

پس از پایان شب‌های قدر، شورای حمل ونقل و ترافیک شهر تهران اجرای محدوده‌های طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا از دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه را تصویب کرد.

اما مشابه گذشته باز هم با پیگیری‌های ستاد ملی کرونا، طرح ترافیک اجرا نشد و در نهایت چند روز بعد معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از هماهنگی شهرداری و استانداری تهران برای اجرای طرح ترافیک پس از عید سعید فطر در تاریخ ۶ خرداد ماه خبر داد.

طبق مصوبه شورای ترافیک تهران، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران روز گذشته ۵ خرداد ماه از اجرای طرح ترافیک طبق تاریخ مقرر خبر داد. اما بعد از گذشت چند ساعت، علیرضا زالی رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که این تصمیم گیری بدون اطلاع وزارت بهداشت بوده است و طرح ترافیک اجرا نخواهد شد. درنهایت رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل تصویر مصوبه مذکور که به امضاء پیروز حناچی شهردار تهران، سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، پوریا محمدیان یزدی نماینده وزارت کشور، مهدی محمدپور نماینده استانداری تهران، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران و محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران رسیده بود را در حساب کاربری توییتر خود منتشر کرد. اما در ساعات پایانی شب، رئیس مرکز ارتباطات از تماس تلفنی وزیر بهداشت با شهردار تهران و لغو دوباره طرح ترافیک تا اطلاع ثانوی خبر داد.

لغو اجرای طرح ترافیک به علت گسترش ویروس کرونا از ۱۵ فروردین ماه، سبب افزایش بار ترافیک در حوزه مرکزی شهر  از ۴۲ درصد تا ۱۶۷ درصد شده است.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 565

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =