بازدید مدیران شهری از طرحهای توسعه ای آبعلی

با توجه به در پیش بودن بارش های فصلی، تعدادی از مدیران شهری از تجهیزات جدید برف روبی و نمک پاشی تهران بازدید کردند. آنها همچنین از سازمان مدیریت پسماند آبعلی و طرح های توسعه ای آن نیز دیدن کردند.

به گزارش خبرنگار شهر، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، صدرالدین علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند تهران و مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این بازدید مصطفی کاظمی مشاور عالی و مدیر کل حوزه شهردار را همراهی کردند. آنها در ابتدا از مجموعه ماشین آلات برف روبی در منطقه شادآباد بازدید کردند. 

پس از آن به مرکز تولید کود آلی گرانول در منطقه ۱۹ رفتند. این مرکز در بوستان جنگلی آزاد شهر قرار دارد. در این مجموعه از سرشاخه ها و ضایعات گیاهان نوعی کود تهیه می‌شود که برای تمامی درختان و فضاهای سبز شهر مفید و قابل استفاده است. این مرکز روزانه ۱۵۰ تن کود تهیه می کند. 

 مدیران شهری در ادامه از مرکز مدیریت پسماند آبعلی نیز دیدن کردند. در این مرکز نخاله های ساختمانی و پسماند ناشی از تخریب سازه ها جمع آوری و بازیافت می شود. ایشان همچنین به مرکز بازیافت پسماندهای ناشی از تخریب ساختمان ها هم رفتند. این مرکز روزانه ۳۳۰۰ تن نخاله ساختمانی را به مصالح قابل استفاده برای ساخت و ساز مانند ماسه، خاک نرم و انواع دیگر مصالح ساختمانی تبدیل می کند.

بر اساس این گزارش دو مجموعه در منطقه آبعلی بازیافت مصالح ساختمانی انجام می دهند که در مجموع ۶۶۰۰ تن از نخاله های ساختمانی  مصالح جدید تهیه می کنند. یکی از این مجموعه ها  تا پایان سال ظرفیت تولید را به ۴۵۰۰ تن خواهد رساند و همچنین قرار است دو مجموعه دیگر نیز به بازیافت مصالح ساختمانی بپردازند.
منطقه آبعلی از ۵۰ سال قبل محل تخلیه نخاله های ساختمانی بوده است به طوری که تپه های بزرگی از این نخاله ها در این منطقه ایجاد شده که به گفته مسئولان شهری در صورت بروز زلزله ممکن است به شکل رانش زمین خطرآفرین باشند.
مدیران شهری همچنین از سایت هاضم هوازی بازدید کردند که قرار است از پسماند برق و نوعی کود تولید کند. این مجموعه که مدتهاست فعالیتش متوقف شده است اخیراً از سوی سازمان مدیریت پسماند به پیمانکاری جدید واگذار شده و فعالیت خود را از سر می گیرد.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
کد خبر: 5656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =