نوسازی بیش از ۲۰۰۰ تاکسی فرسوده پایتخت طی دو ماه گذشته

شهر: از زمان موافقت دولت با شماره‌گذاری تعدادی تاکسی با استاندارد یورو ۴ و ابلاغ آن در مرداد ۱۳۹۹، تاکنون در کشور ۴ هزار و ۶۰۰ دستگاه تاکسی شماره‌گذاری و تحویل متقاضیان شده است. در این میان، سهم شهر تهران از نوسازی تاکسی‌های فرسوده کشور، بیش از ۲ هزار دستگاه تاکسی است.

علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران در گفتگو با شهر، درباره وضعیت نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهر تهران، توضیح داد: با توجه به گستردگی ناوگان پایتخت، عمده سهم نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور هم مربوط به شهر تهران است. سال گذشته حدود یک سوم از ظرفیت ناوگان نوسازی شده کشور متعلق به شهر تهران بود. در دو ماه گذشته نیز حدود ۵۰ درصد نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور برای شهر تهران انجام شده است. 

او با اشاره به هدف گذاری سازمان تاکسیرانی برای نوسازی ۱۵ هزار دستگاه تاکسی فرسوده، گفت: البته تحقق این هدف گذاری منوط به تولید و تحویل خودرو (صدور پیش فاکتور و فاکتور) به رانندگان تاکسی است. هدف گذاری نوسازی ۱۵ هزار دستگاه تاکسی درحالی است که تاکنون بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی در صف نوسازی تاکسی فرسوده ثبت‌نام شده‌اند. همچنین برنامه‌ریزی سازمان تاکسیرانی بگونه‌ای انجام شده که با توجه به برنامه‌های سخت گیرانه کاهش آلودگی هوا در شهرداری تهران، تعداد ثبت‌نامی‌های نوسازی تاکسی قطعاً از عدد فعلی بالاتر خواهد رفت.

قنادان با تأکید براینکه تمام تاکسیرانان ثبت‌نام شده برای پرداخت هزینه نوسازی به صورت نقدی و تسهیلاتی اعلام آمادگی کرده‌اند، افزود: باتوجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته شهرداری تهران درباره تأمین منابع مالی و ارائه تسهیلات نوسازی تاکسی، تحقق هدف نوسازی ۱۵ هزار دستگاه تاکسی در پایتخت از سوی شهرداری تهران هیچ مشکلی از نظر متقاضی ندارد.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران؛ طی دو ماه گذشته فرآیند نوسازی بیش از دو هزار دستگاه تاکسی با پلاک سال ۱۳۹۹ در شهر تهران نهایی شده است.

قنادان از انجام تعدادی مکاتبه در سطح کلان با دولت، معاون اول ریاست جمهوری، سازمان محیط زیست کشور و وزیر صنعت و معدن و شرکت ایران خودرو برای دریافت برنامه تحویل تاکسی‌ها خبر داد و گفت: البته با توجه به چالش‌های موجود، فرآیند تولید و تحویل خودرو به متقاضیان مقداری دچار کندی است و از دولت تقاضا می‌شود که با توجه به ثبت‌نام بیش از ۱۵ هزار راننده تاکسی در شهر تهران، سهم پایتخت برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده افزایش پیدا کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران با بیان اینکه مطابق آمار، ۶۵ تا ۷۰ درصد متقاضیان نوسازی تاکسی خواستار دریافت خودروی سمند و ۳۰ تا ۳۵ درصد متقاضیان خواستار دریافت خودروی پژو هستند، توضیح داد: جزییات نوع محصولات مورد تقاضای متقاضیان رسما به شرکت ایران خودرو اعلام شده تا این شرکت نیاز ناوگان را در برنامه تولید خود مورد توجه قرار دهد.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 5661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =