قدردانی از خدمات سبزپوشان یگان حفاظت شهرداری

شهردار منطقه ۲۲، همزمان با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، از خدمات سبزپوشان یگان حفاظت شهرداری و پیام آوران نظم و امنیت قدردانی و تشکر کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲؛ علی نوذرپور در این نشست که با حضور سردار بیات، مشاور شهردار و فرمانده یگان حافظت شهرداری برگزار شد، ضمن تشکر از زحمات این مجموعه همکار در نیروی حفاظت، گفت: شهرداری و نیروی انتظامی دو مجموعه خدمات رسان و وابسته به هم هستند و عملکرد این دو مجموعه در موازات هم می تواند ثبات، آرامش، رفاه و آسایش را برای مردم به همراه داشته باشد.

او در ادامه افزود: در همه جای دنیا، اساساً این دو مجموعه جدا از هم نیستند، و در قالب یک سازمان با هم همکاری می کنند و پلیس شهر جزء ارکان نظام مدیریت شهری تلقی می شود. علی رغم اینکه قانون اساسی کشور ما این ظرفیت را دارد که مجموعه نیروی انتظامی را در محدوده شهرها یکپارچه ببیند و این وظایف را در واقع به مدیریت شهری تغییر دهد، متاسفانه هنوز به این جمع بندی نرسیده است.

نوذرپور با اشاره به حضور و فعالیت خود در وزارت کشور در گذشته و پیشنهاد لایحه مدیریت شهری به دولت که در آن مطلبی تحت عنوان «پلیس شهر» در نظر گرفته شده بود، گفت: تمامی وظایفی که دوستان ما در حال حاضر در یگان حفاظت، شهربان و حریم بان انجام می دهند، و مجموعه فعالیت هایی که در حوزه راهنمایی و رانندگی، همچنین وظایفی که در حوزه سد معبر و برخورد با مزاحمت های شهری انجام می شود، از جمله مقوله هایی هستند که نیازمند حضور نیرو و قوه بازدارنده هستند و تنها با راه کار و حکم اداری قابل اجرا نیستند.

شهردار منطقه ۲۲ گفت: به موجب قانون این اختیار به قانون گذار داده شده است که ازحق و حقوق مردم دفاع شود، و اگر این اختیارات نباشد اجرای کار غیر ممکن می شود. قطعاً به واسطه اعتمادی که مردم به لباس شما دارند، متقاعد می شوند که این ابلاغ قانون است و با شما همکاری خواهند کرد.

نوذرپور بیان کرد: در اداره شهر و در انجام بسیاری از امورات شهرداری، با محدودیت های قانونی مواجه هستیم، که این خلاء قانونی از طریق بخشی از نیروی انتظامی، که در حال حاضر تحت عنوان یگان حفاظت شهرداری مشغول به فعالیت است، پوشش داده می شود. بنابراین شما و همکارانتان جزئی از مجموعه شهرداری محسوب می شوید و ما به این همکاری و حضور شما، افتخار می کنیم.

نوذرپور به مسائل و مشکلات گوناگون و متنوع در اداره امور شهر اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری با مشکلات ریز و درشتی همراه است و فعالیت در شهرداری، کاری بسیار حساس و استرس زا ست. با اینکه سالها در وزارت کشور مسئولیت نظارت بر کار شهرداری ها را داشته ام، ولی تا زمانی که مستقیم در این حوزه فعالیت نداشتم، از نزدیک با مسائل و مشکلات آن برخورد نکرده بودم و قطعاً برای اعمال قانون، ما به همراهی و تعامل این مجموعه نیاز داریم.

او ادامه داد: از آنجا که ما در این سازمان، با گروهها و اقشار مختلف اجتماعی در سطح جامعه سرو کار داریم، هر روز با مسائل جدیدی روبرو هستیم و از طرف دیگر با سازمان ها و نهاد های دولتی و غیر دولتی ارتباط داریم. بنابراین گمان نمی کنم هیچ سازمان یا دستگاهی به این گستردگی، تنوع و تردد و علی رغم تمام دردسرهایی که دارد این همه جاذبه و جذابیت داشته باشد.

نوذرپور در پایان با قدردانی از تلاش ها و خدمات ارزنده نیروی انتظامی برای ارتقا سلامت و استقرار امنیت در جامعه و تعامل و همکاری این یگان با مدیریت شهری، گفت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی، مسئله بیکاری و تورم که همه مردم با آن روبرو هستند، همه باید سعی کنند به اندازه ی مسئولیتی که دارند حداقل کارهایی که می توانند انجام دهند و به شهروندان خدمات ارائه دهند. با تمام این نابرابری ها و تضادها، همه ما تلاش می کنیم که حال و وضع مردم بهتر شود و هرکاری که از دست مان بر می آید برای خدمت به این مردم انجام خواهیم داد. قانون را سرلوحه کار خود قرار دهیم و قطعاً این خدمات بدون همراهی و هماهنگی همه سازمان ها میسور نخواهد بود.

۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
کد خبر: 5665

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =