برای ایجاد همبستگی جهانی باید دست به اقدامات جمعی بزنیم

معاون امور بین‌الملل مرکز ارتباطات شهرداری تهران گفت: حمله کرونا به عنوان دشمن مشترک جهانی یک دستاورد مهم نداشت که ضرورت همبستگی جهانی است.

به گزارش شهر، زهیر صباغ‌پور، معاون امور بین‌الملل مرکز ارتباطات شهرداری تهران، در نشست هیأت اجرایی و مجمع این سازمان حضور پیدا کرد.

صباغ‌پور ضمن تشکر از برگزارکنندگان این رویداد، ویروس کووید۱۹ را دشمن مشترک تمام مردم جهان دانست و گفت: حمله این دشمن مشترک یک دستاورد مهم نیز داشت که آن هم یادآوری ضرورت همبستگی جهانی است.

او در ادامه به نقش شهرها در توسعه پایدار اشاره کردو گفت: این شهرها هستند که می‌توانند بر مبنای ایجاد تعاملات انسانی، خدمات و زیرساخت‌های ضروری برای زندگی اجتماعی را فراهم کنند.

نماینده شهردار تهران در بخش دیگری از این سخنرانی گفت: ایجاد همبستگی جهانی مستلزم آن است که همگی در تعامل با یکدیگر دست به اقدامات جمعی بزنیم و این نیز بدون ایفای نقش مؤثر سازمان‌های جهانی ممکن نیست.

صباغ‌پور گفت: شرایط ویژه، تلاش ویژه نیز می‌طلبد. ممکن است ناگزیر از حفظ فاصله فیزیکی باشیم، اما این منافاتی با تقویت روحیه کار جمعی و تعامل جهانی ندارد؛ چرا که تعامل و همکاری بین‌المللی و به اشتراک گذاری تجارب در سطح جهانی، تنها راه عبور از این بحران است.

او افزود: همزمان که نگاهمان رو به سوی فردا دارد، باید از طریق تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها، به بازآفرینی و بازیابی فرآیندها از طریق روش‌های پایدار و سبز بپردازیم.

۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
کد خبر: 5685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =