ساخت بزرگترین پارکینگ مترو تا پایان آبان ماه

مدیرعامل متروی تهران از آغاز پروژه ساخت ترمینال ۵۰ هکتاری مترو تا اواخر آبان ماه خبر داد.

به گزارش شهر، علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با بیان اینکه خط ۳ متروی تهران به طول ۳۴ کیلومتر و ۲۴ ایستگاه فعال است، گفت: در حال حاضر خط ۳ با ظرفیت ۲۰ رام قطار و سرفاصله زمانی ۶ دقیقه در حال بهره‌برداری است اما به دلیل نداشتن تعمیرگاه و پارکینگ قطارها، امکان کاهش سرفاصله حرکتی به کمتر از ۶ دقیقه میسر نیست. به همین دلیل از سال گذشته ساخت پایانه خط سه مترو در دستورکار قرار گرفت و مزایده آن در اواخر سال گذشته برگزار شد.

او با بیان اینکه هر خط مترو برای افزایش ناوگان و تعداد جابجایی مسافر و نیز سهولت در سرویس و نگهداری قطارها، نیازمند فضایی به وسعت یک هکتار به ازای هر کیلومتر مسیر برای تعمیرات و پارک قطارها است، گفت: بر همین اساس در مطالعات احداث پارکینگ برای خط سه مترو با ظرفیت ۵۸ رام قطار در محدوده تقاطع بزرگراههای آزادگان و آیت‌الله سعیدی پیش بینی شد که این مرکز برای تعمیرات اساسی است  و همچنین یک پارکینگ در امتداد شمالی خط ۳ برای کاهش سرفاصله حرکتی به۲ و نیم تا ۳ دقیقه در نظر گرفته شد.

امام با اشاره به آغاز روند اجرایی احداث متروی اسلامشهر گفت: متروی اسلامشهر ادامه نیمه جنوبی خط سه خواهد بود که ساخت این پارکینگ نیز  به اتصال خط ۳ متروی تهران به خط حومه‌ای اسلامشهر کمک بزرگی می کند.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)  ادامه داد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، پایانه آزادگان در منطقه ۱۸ و در انتهای جنوبی خط ۳ واقع شده که جهت اجرای  پروژه مذکور به ۵۰ هکتار زمین نیاز داریم  که حدود ۲۵ هکتار  موردنیاز برای اجرای فاز اول و دوم، استملاک شده و تملک اراضی  باقیمانده از طریق رایزنی  در دستور کار است.

امام  با تاکید بر اینکه بنا بر مصوبه شورای عالی ترافیک، به دلیل همجواری پارکینگ با بیمارستان کودکان حکیم  یک ایستگاه مترو در کنار این بیمارستان ساخته خواهد شد، افزود: در این صورت بعد از ایستگاه آزادگان که فعلا آخرین ایستگاه خط ۳ است، یک ایستگاه دیگر به این خط اضافه می‌شود.

او با بیان اینکه اجرای پایانه آزادگان در قالب ۳ فاز برنامه ریزی شده که  در مرحله اول پارکینگ، بعد از آن  تعمیرگاه و در فاز سوم نیز  خط تست و لوپ به مدت سه سال ساخته می شود، افزود: هزینه ساخت پایانه آزادگان به قیمت امروز، معادل ۷۰۰ میلیارد تومان است که ۷۰ درصد آن از طریق تهاتر و ایجاد مجتمع ایستگاهی تامین خواهد شد  و از توان متخصصان داخلی برای انجام این مهم بهره خواهیم گرفت.

به گزارش شهر و به نقل از ایسنا، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در مورد زمان اجرای این پروژه ادامه داد: از دفتر شهردار تهران برای حضور حناچی در مراسم کلنگ زنی درخواست وقت کردیم اما آنچه که مسلم است اینکه تا پایان آبان ماه براساس برنامه ریزی صورت گرفته، این پروژه بزرگ آغاز خواهد شد.

۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 5777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =