افزایش پرداخت آنلاین‌ کرایه تاکسی‌ها با راه اندازی سامانه بارکد یکپارچه پرداخت الکترونیکی

شهر: سامانه بارکد یکپارچه پرداخت الکترونیکی به زودی با همکاری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران و سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران راه اندازی می‌شود. این سامانه به منظور پرداخت کرایه تاکسی‌ها به صورت آنلاین، طراحی شده است.

علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران، در گفتگو با شهر، درباره راه اندازی سامانه بارکد یکپارچه پرداخت الکترونیکی، توضیح داد: مهمترین برنامه‌ای که در شرایط موجود برای مشکل پل خرد توسط سازمان تعقیب و پیگیری می‌شود، پرداخت الکترونیکی است.

او با تأکید بر توسعه پرداخت الکترونیکی، گفت: باتوجه به شرایط شیوع بیماری کرونا، پرداخت الکترونیکی بسیار بهداشتی‌تر از پرداخت به صورت وجه نقد است و متناسب با پروتکل‌های بهداشتی به شمار می‌رود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران ضمن اشاره به همکاری این سازمان با سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران به منظور راه اندازی سامانه بارکد یکپارچه پرداخت الکترونیکی، گفت: پس از راه اندازی این سامانه، تمامی متقاضیان سامانه پرداختی می‌توانند به این سامانه متصل شوند. همچنین تمامی اپلیکشین‌های پرداخت کرایه آنلاین از طریق این سامانه در دسترس خواهند بود.

به گفته قنادان؛ با راه اندازی سامانه بارکد یکپارچه پرداخت الکترونیکی، میزان پرداخت الکترونیکی افزایش خواهد یافت.

او درباره چگونگی انتقال وجه‌های پرداخت الکترونیکی به حساب رانندگان تاکسی، توضیح داد: انتقال مبالغ از سامانه پرداخت الکترونیکی به حساب راننده مشابه دستگاه کارتخوان، هر ۲۴ ساعت یک‌بار به صورت پایا است. همچنین تلاش می‌شود که تعداد پایاها در روز افزایش یابد.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
کد خبر: 5823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =