۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
کد خبر: 5825

رئیس سازمان بهشت زهرای تهران

خبر پرشدن ظرفیت بهشت زهرا به هیچ وجه صحت ندارد

۵۰ درصد متوفیان کرونای کشور در بهشت زهرا دفن شده اند
خبر پرشدن ظرفیت بهشت زهرا به هیچ وجه صحت ندارد

شهر: رئیس سازمان بهشت زهرای تهران اعلام کرد که خبر پرشدن ظرفیت بهشت زهرا به هیچ وجه صحت ندارد و مردم به جای توجه به اخبار دروغ فضای مجازی با رعایت پروتکل ها از گسترش بیماری کووید ۱۹ جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار شهر، سعید خال، رئیس سازمان بهشت زهرای تهران در گفتگو با شبکه خبر درباره انتشار خبر پر شدن ظرفیت بهشت زهرا و کمبود قبر برای متوفیان جدید کرونا گفت: به هیچ وجه چنین خبری صحت ندارد. اما به هر حال بهشت زهرا ۸ ماه و اندی است که کشور و تهران در بحران است و سازمان بهشت زهرا یک سازمان ریشه دار و توانمند است و با برنامه ریزی هایی که انجام داده سعی کرده این بحران را سپری کند.

او با اشاره به اینکه این سازمان بیش از ۲۵۰ روز است که در بحران سپری می کند، بیان کرد: همکاران تلاشگر در سازمان بهشت زهرا از اوایل صبح مشغول به کار می شوند و تا وقت خارج از ساعت اداری کار می کنند. اگر این سوال مطرح باشد که اکنون مشکلی وجود دارد باید گفت خیر. مشکلی در این زمینه نداریم اما اگر سوال این باشد که که ما در بحران هستیم باید بگویم که بله ما  ۸ ماه است که در بحران هستیم.

مدیر عامل سازمان بهشت زهرای تهران ادامه داد: از شهروندان عزیز می خواهم که به جای توجه به این شایعات فضای مجازی بیشتر پروتکل ها را رعایت کنند. به هر حال مدیریت شهری تهران تلاش کرده است همه تمهیدات را بیاندیشد. مردم عزیز و داغداری که به این سازمان مراجعه می کنند در نهایت تکریم و احترام مورد توجه قرار می گیرند.

او با اشاره به اینکه نزدیک بیش از ۵۰ درصد متوفیان کرونای کشور در سایت بهشت زهرا ثبت و دفن شده اند توضیح داد: به هر حال همه کارکنان آماده باش هستند و ستاد بحران تشکیل شده است. بهشت زهرا سازمان بدون تعطیلی است. شهر تهران حدودا روزانه ۲۰۰ متوفی دارد به این تعداد، بیش از ۱۵۰ متوفی کرونا افزوده شده است. این امر نیازمند به کار و تلاش مضاعف است و دو برابر گذشته نیازمند نیرو و کار است. با این حال تا این لحطه به حول و قوه پروردگار سعی کردیم مردم داغدار را تکریم کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا محدودیت درها رعایت می شود گفت: محدودیت به آن شکل برای آن ایام (عید نوروز) بود ولی الان از ۱۶ در بهشت زهرا ۱۴ در بسته است دو در باب الشهدا و باب الزهرا  باز است. عاجزانه از مردم می خواهیم که تنها برای تدفین به بهشت زهرا مراجعه کنند.

او ادامه داد: سازمان بهشت زهرا یک سازمان خدمات رسان است و تعطیلی کامل بهشت زهرا اصلا امکان پذیر نیست. در روز تعداد زیادی خانواده داغدار به این سازمان مراجعه می کند.

خال در این باره که آیا نباید به هر متوفی تعداد مشخصی کارت داده شود که به همان تعداد به بهشت زهرا مراجعه کنند گفت: دیروز که جمعه بود خود من به صورت کامل در بهشت زهرا دور زدم دیدم که خود خانواده ها بیشتر از ۱۰ نفر برای هر مراسم حضور پیدا نمی کنند. شهروندانی که نه سوم و نه هفتم و نه چهلم می گیرند نمی توانند بیشتز از این محدود شوند. اما اگر وقتی به این سازمان می آیند با حداقل افراد شرکت کنند می توانیم خدمات بهتری ارائه بدهیم.

او بیان کرد: بهشت زهرا آماده ارائه خدمات است و خواهشمندم به جای توجه به این اخبار تقلبی فضای مجازی، اگر مردم کادر درمان و خانواده بهشت زهرا را دوست دارند پروتکل ها را رعایت کنند.

خال گفت: در فروردین ماه که آمار مرگ در شهر تهران به ۱۱۹ نفر رسید بلافاصله بعد از رعایت خوب مردم و تعطیلی کامل در اردیبهشت ماه به ۹ نفر و در کل ایران به ۱۶ نفر رسیدیم. اکنون نیز این امر امکان پذیر است. کارمندان بهشت زهرا به صورت مجاهدانه تلاش می کنند. اینجا دچار مشکل نخواهد شد اما به این معنا نیست که مردم پروتکل ها را رعایت نکنند.

۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
کد خبر: 5825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =