۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 5850

وحدت و تحقق، آرمان «تهران، شهری برای همه»

سید مصطفی موسوی لاری، شهردار منطقه ۹
وحدت و تحقق، آرمان «تهران، شهری برای همه»

پیامبران الهی که خود نیز از میان مردم برانگیخته شده اند با اتصال و ارتباط با مجاری وحی کوشیده اند تا آدمی را حول یک محور الهی و امیدبخش گرد هم آورند تا در پرتو وحدت کلمه، به سعادت حقیقی دست یابند. وحدت همواره زمینه ساز پیشرفت، ترقی و اعتلا در مسیر نیل به اهداف متعالی بوده است.

قرآن عظیم الشان منشور همیشه جاودان و وحدت آفرینی است که بر پیامبر مهربانی‌ها حضرت محمد (ص) نازل شد تا منادی صلح و دوستی، و برابری و برادری در جهان و میان مسلمین باشد تا مسلمانان با تمسک و توسل به آن، برنامه‌های زندگی فردی و اجتماعی خود را راهبری کنند.
هفته وحدت سرآغاز پیوند برادران مسلمان فارغ از شیعه و سنی، تجلی حضور یکپارچه مسلمین در عرصه‌های مختلف همکاری‌های اجتماعی است و چه بسا فرهنگ وحدت‌طلبی و مشارکت‌خواهی زمینه‌ساز اعتلای جوامع بشری در عرصه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است و شاید به جرات می‌توان گفت حلقه‌ی مفقوده‌ی این روزهای جامعه در تمامی حوزه ها وحدت است. اگرچه در کلام و در تمامی مراحل، همگان از  وحدت و انسجام در امور و میان سطوح مختلف جامعه سخن می‌گویند اما بعضا در عمل خلاف گفته‌های خود عمل می‌کنند که بیشترین آسیب را متوجه شهروندان خواهد کرد.
همگان آگاهیم تفرقه، عامل شکست و زمینه ساز انحطاط و نابودی است و برای دوری از این سم مهلک باید با نزدیک کردن دل‌ها به یکدیگر و ایجاد رافت و صداقت و وحدت میان تمامی ارکان جامعه، از این بلا دور شد. خصوصا در شرایط ویژه‌ای که کشور ما با آن مواجه است و شیوع ویروس کرونا میان شهروندان، دردی مضاعف بر تالمات آنان در تمامی زمینه های جسمی، روحی، روانی و مراودات اجتماعی و اقتصادی افزوده است، ضرورت وحدت بیش از پیش آشکار می شود و لازم است با دوری از تفرقه، هر کدام از افراد جامعه در هر جایگاه و موقعیتی که مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی هستند به گسترش امید در جامعه که مبنای جذابیت زندگی است، میان سطوح مختلف شهروندان جامعه خصوصا قشر آسیب‌پذیر یاری دهند. چرا که امید، یگانه مقوله تاثیرگذاری است که در میان همه‌ی اتفاقات ناگوار، همچون یک نور در ذهن هر فرد می‌درخشد و توان تازه‌ای برای ادامه‌ی حیات و رشد و پیشرفت در تک تک شهروندان به وجود می‌آورد.
هفته وحدت بهانه‌ای است تا ضمن گرامیداشت میلاد پیام آور مهربانی، حضرت محمد (ص) و رییس مذهب شیعه، امام جعفر صادق(ع)، و با یادآوری آرمان پیامبر بزرگوار اسلام، که همانا وحدت و همدلی است، تاکید کنیم که مدیریت شهری نیز در کنار شهروندان صبور، آگاه و همیشه همراه، در سایه سار وحدت و انسجام بیش از گذشته تلاش می‌کند تا با همدلی و مشارکت و تعامل آگاهانه با سایر نهادها و سازمان‌ها و مهمتر از همه خودِ شهروندان که وارثان حقیقی شهر هستند به دور از حواشی، دشواری‌ها را پشت سر گذاشته تا همه در کنار هم، وحدت را از سخن به عرصه عمل بیاوریم، و آرمان "تهران شهری برای همه" را از شعار به واقعیت تبدیل کنیم.  

۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 5850

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =