تشکیل کانون های مجمع خیرین مدرسه ساز در محلات منطقه ۱۳

تشکیل و راه اندازی کانون های مجمع خیرین در محلات منطقه ۱۳  به عنوان تصمیمی جدید برای توسعه، تجهیز و ارتقای مدارس در  دومین نشست مشترک شهرداری منطقه ۱۳، مجمع خیرین و آموزش و پرورش اتخاذ شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، دومین نشست مشترک شهرداری منطقه ، مجمع خیرین و آموزش و پرورش با حضور مرتضی رحمان زاده، شهردار منطقه ، حسینی مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳، بنی آدم  رئیس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز تهران و مدیر عامل این مجمع ، معاون امور فرهنگی و اجتماعی منطقه  و مدیران محلات سیزده گانه در سالن کنفرانس آموزش و پرورش منطقه برگزار شد.  
در این جلسه رحمان زاده، شهردار منطقه ۱۳، تشکیل میز خیرین در شورای اسلامی شهر تهران را یک ابتکار و اقدام ارزشمند ارزیابی کرد و گفت:سرای محلات ۱۳ گانه منطقه ۱۳ در کنار خیرین هستند و تشکیل کانون خیرین در محلات به عنوان یک حرکت هدفمند، می تواند، مدرسه سازی را به سرعت توسعه دهد.
او با بیان اینکه  شهرداری منطقه ۱۳ آمادگی دارد در کنار آموزش و پرورش و مجمع خیرین برای پیشبرد این طرح در محلات گام بردارد، تاکید کرد :  ظرفیت خوبی برای کار و توسعه فعالیت های خیرین در محلات وجود دارد و بدون داشتن برنامه، پیگیری های مجدانه و تلاش مداوم، رسیدن به اهداف امکان پذیر نیست.  
شهردار منطقه با اشاره به اهمیت سرای محلات در توسعه فعالیت های خیری ادامه داد:  سیزده کانون خیرین در سیزده سرای محله منطقه ۱۳ شکل می گیرد و در راس هرم، مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران فعالیت ها را پیگیری می کند و این ابتکار می تواند الگویی برای شهر تهران باشد.
شهردار منطقه گفت: برای پیشبرد بهتر طرح، تشکیل کانون های مجمع خیرین در محلات ، شرح وظایف دبیران کانون  خیرین در محلات در قالب دستور العمل  تدوین و برای اجرا ابلاغ شود.  
حسینی، رئیس آموزش و پرورش منطقه  به وضعیت فضاهای آموزشی در منطقه  اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۵ هزار و ۵۱۱ متر مربع فضا با ظرفیت ۴۳ کلاس درس برای تخریب و بازسازی در منطقه وجود دارد که در این مسیر آموزش و پرورش منطقه، بسیار نیازمند همکاری شهرداری و شورایاری ها برای جذب خیرین جدید است که خوشبختانه شهرداری منطقه ۱۳ بیشترین  همکاری و تعامل را دارد.  
در ادامه مراسم، نعمت بنی آدم نمایندگی منطقه ۱۳ را اولین دفتر نمایندگی مجمع در شهر تهران عنوان کرد و گفت: حدود ۱۳ سال پیش اولین نمایندگی مجمع در منطقه ۱۳ تهران تشکیل شد و همان سال با کمک خیرین و قلک های دانش آموزان مدرسه ای در این محله بنا شد.
او ادامه داد: از فعالیت های موثر مجمع تهران در سال ۹۹ تعامل با شهرداری و تشکیل میز خیرین در شورای اسلامی شهر تهران بود که ساخت ۲۱ مدرسه با مشارکت نوسازی مدارس، مجمع خیرین تهران و شهرداری از دستاوردهای آن بود.

۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۶
کد خبر: 5853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =