اجرای مراسم آیینی چهارپایه خوانی و کاروان شادی در محله های مرکزی تهران

شهردار منطقه ۱۱ تهران گفت: به مناسبت سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع) معابر این منطقه آذین بندی شد و ویژه برنامه های آیینی و کاروان های شادی با رعایت پیمان های بهداشتی اجرا می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱ تهران، نصراله آبادیان در تشریح اقدامات تبلیغات محیطی در استقبال از سالروز میلاد با سعادت پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) افزود: در محور های  خیابان ولیعصر(عج) و کارگر بیش از ۱۱ هزار متر ریسه نوری نصب شده است.

آبادیان در تشریح اقدامات اداره زیباسازی منطقه ۱۱ برای آذین بندی معابر و محلات این منطقه بیان کرد: ۴ هزار ریسه پارچه ای، بیش از ۱۰۰ پرچم پایه کوتاه، بیش از ۲۰ طرح بنر در ۶۰ پرتابل شهری و ۲ پرچم پایه بلند با ارتفاع بیش از ۳۵ متر با موضوعات مرتبط به سالروز میلاد رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در محله های مرکزی شهر تهران نصب شده است.

شهردار منطقه ۱۱ تهران در ادامه به برگزاری ویژه برنامه هایی که از سوی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه در دست انجام است؛ اشاره کرد و ادامه داد: به دلیل شرایط موجود در کشور برای کنترل و حفظ سلامتی شهروندان، اغلب ویژه برنامه های جشن ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) به صورت مجازی در شبکه های اجتماعی با عناوینی مثل مسابقات خاطره نویسی و قرآنی، پادکست و تولیدات گرافیکی از سرنوشت و زندگینامه رسول الله(ص) و مسابقات کتابخوانی مجازی ویژه دانش آموزان در شبکه های اجتماعی محلات مرکزی و منطقه ۱۱ برگزار می شود.

به گفته آبادیان به منظور ایجاد شادی همراه با حفظ موارد بهداشتی، برپایی کاروان شادی در محلات را خواهیم داشت که همراه با مدیحه سرایی و اجرای سرود توسط گروهی از نوجوانان برگزار خواهد شد.

 او در انتها به اجرای مراسم آیینی چهارپایه خوانی در نواحی منطقه ۱۱ اشاره کرد و گفت: توسط نواحی شهرداری منطقه ۱۱ مراسم چهارپایه خوانی با محوریت مدح اهل بیت(س) توسط شاعران و مداحان با حفظ موارد ایمنی بهداشتی و پیمان های ستاد ملی مبارزه با کرونا در سطح منطقه ۱۱ برگزار خواهد شد.

۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
کد خبر: 5873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =