لغو محدودیت ارتفاعی جماران را اجرایی نمی کنیم

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: حفظ بافت سنتی و تاریخی جماران مصوبه مجلس دارد و اقدامی غیر از مفاد مصوبه را اجرا نمی‌کنیم.

عبدالرضاگلپایگانی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت درآمدهای حوزه شهرسازی در سال کرونایی ۹۹ و افزایش سهم درآمدهای ناپایدار در تحقق بودجه گفت: طبق تعاریف کل درآمد حاصل از صدور پروانه ناپایدار خوانده می‌شود درحالی که بنده با این تعریف موافق نیستم.

 او ادامه داد: گفته می‌شود چون روزی تخریب و نوسازی تمام می‌شود پس درآمد حاصل از آن ناپایدار است، درحالی که بعد از ۵۰ سال هم عمر تعدادی از ساختمان‌ها به سر آمده و باید تخریب و نوسازی کنند، پس این درآمد ناپایدار نیست و به اعتقاد من پایدار است.

 به گزارش اقتصاد انلاین، معاون شهرسازی و معماری حناچی با بیان اینکه فروش تراکم در شهرداری تهران به کف رسیده است، گفت: اما باید مکانیزم از کالبدی به حقوقی تغییر کند؛ یعنی نمی‌گوییم به جای ۵ طبقه ۴ طبقه باید ساخته شود، می‌گوییم اگر دو طبقه اضافه ساخته می‌شود، باید برایش برنامه‌ریزی داشته باشیم و دیگر ظرفیت اینکه تعداد طبقات را کاهش بدهیم، وجود ندارد.  

۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
کد خبر: 5909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =