تحقق امداد رسانی در مواقع بحرانی با حرکت به سمت پدافند غیر عامل

همزمان با هفته پدافند غیر عامل، نشست کمیته پدافند غیرعامل با حضور مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران، شهردار منطقه ۹ و مدیران شهری برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹، در این نشست منصور درجاتی مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به زیرساخت های ایجادشده توسط شهرداری تهران گفت: با توجه به اینکه وقوع حوادث و سوانح طبیعی وغیرطبیعی در همه ی شهرها از جمله شهر تهران اجتناب ناپذیر است همه دستگاه ها باید نسبت به ارتقاء آمادگی سازمان متبوع خود اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران در ادامه با اشاره به بحران کرونا و نحوه مقابله با آن افزود: در شرایط فعلی که شهروندان ما و به نوعی همه ی مردم جهان با ویروس منحوس کرونا دست و پنجه نرم می کنند و هر روز شاهد افزایش آمار فوت شدگان مبتلا به ویروس کرونا هستیم، مقابله و گذر از شرایط بحرانی موجود، عزمی راسخ را هم از سوی شهروندان و هم مسئولین می طلبد.

او تاکید کرد: تمامی ارگان ها و نهادها با  امکانات حداکثری می بایست نسبت به کنترل و ریشه کنی ویروس کرونا اقدامات لازم و مورد نیاز را انجام دهند.

درجاتی همچنین با بیان اینکه بافت  منطقه ۹ فرسوده است، متذکر شد: به منظور مقاوم و نوسازی بافت فرسوده و ایجاد فضاهای اسکان اضطراری در مناطقی نظیر منطقه ۹  که دارای بافت فرسوده و جمعیت متراکم است، باید اقدامات ویژه ای جهت مواجهه ی اصولی و کارآمد با حوادث غیر مترقبه صورت پذیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران در پایان با اشاره به تعیین استان های معین و جانشین برای مناطق شهری، گفت: تمامی ساز و کارهای لازم در زمینه خدمات رسانی به موقع به شهروندان باید به درستی اجرا شود تا شاهد کاهش مخاطرات در شهر تهران باشیم.

در ادامه جلسه سید مصطفی موسوی شهردار منطقه ۹ ضمن تبریک اعیاد ماه مبارک ربیع الاول و هفته وحدت، گفت: برخلاف اینکه منطقه ۹ دارای کمترین ناحیه در مناطق شهری است اما یکی از استراتژیک ترین  مناطق شهر تهران با امکاناتی نظیر فرودگاه است که در مواقع بحرانی می تواند یاری دهنده خوبی برای مدیریت شهری در راستای کمک به شهروندان باشد.

او همچنین با اشاره به وجود پادگان جی و فضای باز وسیع ناشی از این مجموعه نظامی بیان داشت: این فضای شهری مناسب می تواند در شرایط بحرانی و اضطراری برای اسکان شهروندان چاره گشا باشد.

شهردار منطقه ۹ رعایت اصول پدافند غیرعامل را مهم دانست و افزود: وجود بحران هایی نظیر سیل و طوفان و به خصوص زلزله در شهر تهران لزوم توجه بیشتر به اصول پدافند غیر عامل را می طلبد که در این خصوص باید اقدامات بیشتری صورت گیرد تا در موقعیت های بحرانی بتوان در اسرع وقت و با کمترین تلفات جانی شهر را از حالت بحران خارج کرد.

موسوی در خاتمه تاکید کرد: تحقق امداد رسانی در مواقع بحرانی با ایجاد زیر ساخت های مناسب شهری و حرکت به سمت پدافند غیر عامل میسر می شود.

۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
کد خبر: 5911

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =