پیوستن شورایاران منطقه ۱۷ به پویش دوچرخه

پیوستن شورایاران فرهنگ رکاب زنی و توجه مضاعف به دوچرخه سواری و حمل و نقل پاک، برای حفظ سلامت شهروندان بسیار مفید و راه گشاست.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، همزمان با اولین سه شنبه خرداد شهردار و مدیران شهری منطقه ۱۷ به همراه دبیران شورایاری محلات چهارده گانه سطح منطقه را رکاب زدند و از پروژه های کوچک مقیاس محلی بازدید کردند.
محمود کلهری شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ دوچرخه سواری گفت: پیوستن شورایاران به این فرهنگ و توجه مضاعف به فرهنگ زیبای دوچرخه سواری و حمل و نقل پاک، برای حفظ سلامت شهروندان بسیار مفید و راه گشاست. مردم به شورایارانی که منتخب خودشان هستند توجه می کنند و بر همین اساس از روش آنها برای رکاب زنی در سطح محدوده در بازدیدهای محلی بهره خواهند برد.
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به اجرای طرح باغ راه سلامت گفت: ایمنی سازی مسیر در تمامی طول باغ راه خصوصا در تقاطع ها با جدیت بررسی خواهد شد تا سلامت شهروندان تضمین شود. یکی از ویژگی های این طرح این است که تاکید کردیم پیش از آغاز عملیات عمرانی و کلنگ زنی مطالعات با دقت بیشتری انجام شود، تا نقاط ضعف و قوت و دستاوردهای آن به درستی برای مدیریت شهری روشن شود.
او با اشاره به فراخوان جلب مشارکت مردمی گفت: این طرح بر مبنای جلب مشارکت مردم طراحی شده و در همین راستا اداره روابط عمومی در فراخوانی اعلام کرد هرکس طرح خلاقانه ای برای احداث باغ راه سلامت دارد به منطقه ۱۷ ارائه کند که آثار خوبی نیز به دبیرخانه ارائه شده است.
 شهردار منطقه ۱۷ در جریان این بازدید گفت: با اجرایی شدن این اتفاق و مشارکت مناطق همجوار و شبکه ای شدن راه ارتباطی، باغ راه سلامت خدمات بهتری را به شهروندان منطقه ۱۷ ارائه خواهد کرد. در این پروژه مسیر کلهری که به همراه شورایاران از پروژه های کوچک مقیاس بازدید کرد و افزود: همواره بر مشکل گشایی و احصای مشکلات در معابر محلی و طراحی پروژه‌های کوچک مقیاس تاکید شده چون معتقدیم این پروژه ها گره‌های بزرگی را از محلات باز می کنند.
محمود کلهری شهردار منطقه ۱۷ تهران از تعویض تیرهای برق فرسوده و معارض در راستای ایمن سازی معابر در سطح منطقه خبر داد و افزود: از آنجایی که امنیت و سلامت شهروندان در اولویت امور مدیریت شهری قرار دارد با سرعت و جدیت به اجرای طرح ایمن سازی شبکه توزیع برق و جایگزینی تیرهای سیمانی با تیرهای چوبی، فرسوده و معارض در معابر اقدام اساسی برای تعریض معابر و کاهش خطر برای شهروندان عزیز در معابر این منطقه خصوصا در بافت فرسوده صورت گرفت.
شهردرا منطقه ۱۷ با اشاره به اهمیت اجرای این طرح افزود: شهرداری منطقه ۱۷ در سطح محلات اقدام به نهرسازی کرده که قبل از نصب پوشش آسفالت چندین تیر چراغ برق معارض جابجا و ایمن سازی شدند تا اهالی منطقه برای عبور و مرور و یا ورود به پارکینگ های خود مشکلی نداشته باشند.
کلهری در هنگام بازدید از پروژه تعویض تیرهای چوبی گفت: توسعه خدمات شهری از جمله اهداف مهم شهرداری منطقه ۱۷ است و از آنجایی که برخی تیرهای بتنی و یا فرسوده به دلیل اجرای طرح تعریض معابر در مکانهای نامناسبی باقی خواهد ماند. همین مسئله دچار مشکل تردد خودروهابود لذا با کارشناسی‌های صورت گرفته، اقدام به جابجایی آنها شد تا شهروندان منطقه بتوانند بدون مشکل عبور و مرور کنند. شهرداری منطقه ۱۷ با جایگزینی تیرهای فرسوده و چوبی با تیر های بتنی استاندارد سازی خوبی در توزیع برق منطقه انجام داده است. اگرچه مکاتبات لازم هم با وزارت نیرو و سازمان توانیر صورت گرفته و کارشناسان، اکثر تیرهای فرسوده و معارض را با دقت شناسایی کرده اند  تا به یک استاندارد سازی لازم دست پیدا کنیم.

 در جریان این رکابزنی صبحگاهی به شورایاران دوچرخه اهدا شد و آنها با پیوستن به کمپین ترویج دوچرخه سواری با یکدیگر هم پیمان شدند تا در تابستان و پاییز تمامی بازدیدها با استفاده از دوچرخه صورت گیرد.

۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
کد خبر: 592

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =