مترو به ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

شهر: رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر گفت که بر اساس برآورد این کمیسیون، تکمیل و توسعه خطوط متروی تهران نیازمند ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد علیخانی، رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران در مراسم ورود دستگاه حفار مکانیزه به ایستگاه میدان حضرت عبدالعظیم که صبح امروز چهارشنبه، ۱۴ آبان در کارگاه مترو این ایستگاه برگزار شد، گفت: در شهر تهران روزانه ۲۰ میلیون سفر انجام می شود که باید ۱۵ میلیون آن با حمل و نقل عمومی انجام شود یعنی ۱۰ میلیون مترو و ۵ میلیون اتوبوسرانی .

او ادامه داد: عددهای کنونی با این رقم فاصله زیادی دارد. قبل از کرونا روزانه  ۳ میلیون سفر با مترو انجام می شد و یک میلیون سفر با اتوبوس. اکنون در شرایط کرونا این آمار کاهش پیدا کرده است.

علیخانی گفت: عمده دلیل اینکه به عدد برنامه نرسیده ایم کمبود تجهیزات ناوگان مترو و واگن هاست که هم کمبود دارد و هم قیمت ها افزایش یافته است. بر اساس بررسی های کمیسیون حمل و نقل شورا برای تکمیل و توسعه خطوط مترو تهران ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

او ادامه داد: امروز مایه خوشحالی است که گوشه ای از زحمات مترو به ثمر می نشست و خط ۶ مترو در بحث‌ تونل به سمت شهرری و شرق حرم عبدالعظیم متصل می شود و با ساخت یکهزار و ۲۰۰ متر ادامه این خط ، خط به ۳۸ کیلومتر خواهد رسید.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 5928

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =