۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 5976

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر:

تخصیص اوراق مشارکت ۱۳۹۸ به شهرداری قطعی شد

نیمی از ۸ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت ۱۳۹۹ نیز به تهران اختصاص می یابد
تخصیص اوراق مشارکت ۱۳۹۸ به شهرداری قطعی شد

شهر: رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران اعلام کرد: اوراق مشارکت ۱۳۹۸ شهرداری تهران تخصیص پیدا کرده و به زودی به بدنه تزریق می شود. قرار است ۴ هزار میلیارد ریال از اوراق مشارکت سال ۱۳۹۹ نیز به تهران اختصاص پیدا می کند.

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار شهر درباره اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ گفت: اصل این اوراق تخصیص پیدا کرد و قطعی شد و در حال انجام است.

او ادامه داد: درصد بالایی از این اوراق مربوط به مترو است که ان شالله به زودی به تونل ها ، مشکلات و بدهی پیمانکاران تخصیص پیدا می کند.

علیخانی در مورد اوراق مشارکت سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران نیز گفت: ابتدا در بودجه، ۳ هزار میلیارد برای اوراق مشارکت پیش بینی کرده بودیم که این رقم را به ۴ هزار میلیارد افزایش داده ایم که دست شهرداری باز باشد.

او گفت: بر اساس رایزنی هایی که بین شهرداری و وزارت کشور انجام شده قرار است از محل ۸ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکتی که دولت و مجلس مجوز آن را داده اند ۴ هزار میلیارد ریال آن به تهران تخصیص پیدا کند. شهرهای دیگر کمتر می توانند از این اعتبار استفاده کنند و در سال های پیش نیز معمولا بلا استفاده می ماند و سوخت می شد. تقاضای ما این بود که شهرداری تهران بتواند بیشتر از این منابع استفاده کند.

این عضو شورای شهر درباره مشکل تضامین نیز گفت: این مشکل کمتر شده است. بخش زیادی از مشکلاتی که با بانک ها وجود داشته حل شده است.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 5976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =