تهران نیازمند برق اضطراری است

شهر: برخلاف تصور وزارت نیرو که فکر می کنند شبکه برق کنونی در شرایط بحرانی کافی است ما خواستار ایجاد سیستم برق اضطراری هستیم تا در شرایط بحرانی مراکزی مانند بیمارستان ها بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار شهر، محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در آیین رونمایی از سامانه هشدار سریع زلزله (۲۲ ایستگاه شتاب نگار) ، فاز دوم سامانه پیش بینی هشدار سیل و سامانه پیش بینی یخبندان (چهار ایستگاه برف سنجی) گفت: از شهردار تهران و همکاران خود در مدیریت شهری تشکر می کنم. امروز یکی از قول‌های دو سال پیش ما به مردم مبنی بر نصب شتاب سنج و هشدار سریع  زلزله به نتیجه رسید و این کار بزرگی است اگر این سامانه بتواند همزمان به مردم اطلاعات لازم را برساند نقش موثری در کاهش تلفات و خسارات خواهد داشت. 
او افزود: البته ما در شورای شهر پیگیر ایجاد سامانه اضطراری آب و نصب مخازن مخصوص برای آب تهران در شرایط اضطراری هستیم و مبالغی هم برای آن در بودجه در نظر گرفته ایم و اقداماتی هم انجام شده است که البته هنوز در مراحل ابتدایی است و لازم است سرعت بگیرد. 
هاشمی افزود: درباره سامانه قطع گاز هم از سوی نهادهای ذی‌ربط قول‌هایی داده و اقداماتی هم انجام شده است و همکاری هایی هم وجود دارد اما لازم است تکمیل شود. اما متاسفانه در حوزه برق اضطراری کاری نشده است و دوستان در وزارت نیرو فکر می کنند که همین شبکه برق در شرایط بحرانی کافی است اما ما خواستار ایجاد سیستم برق اضطراری هستیم تا در شرایط بحرانی مراکزی مانند بیمارستان ها بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
کد خبر: 5994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =