برخورد با موتورسیکلت سواران مطالبه اجتماعی نیست

شهر: یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های هر عابر پیاده‌ای، عبور ناگهانی موتورسیکلت سواران از پیاده راه‌ها است. موتورسیکلت سواران امنیت جانی و روانی عابران پیاده را به خطر می‌اندازند. رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بر این باور است که برخورد با موتورسیکلت سواران هنوز به یک مطالبه اجتماعی مبدل نشده است.

سردار محمد حسین حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در گفتگو با شهر، در پاسخ به این پرسش که چرا مشکل موتور سیکلت سواران در شهر حل نمی‌شود و پلیس با آن‌ها برخورد جدی‌تری ندارد، توضیح داد: موتورسیکلت در شهر تبدیل به یک وسیله ارتزاق شده تا جایی که جامعه ایرانی بیشتر از آنکه مخالف استفاده از موتورسیکلت باشد، موافق آن است.

او با بیان اینکه برخوردهای پلیس مطابق قانون با موتورسیکلت سواران صورت می‌گیرد، افزود: انجام این برخوردها توسط پلیس برای موتورسیکلت سواران جاذبه‌ای ندارد چرا که مطالبه اجتماعی نیست. برای مثال زمانی‌که پلیس با موتورسیکلت سواری که امنیت عابران پیاده را به خطر انداخته، برخورد می‌کند، دیگر شهروندان حاضر در صحنه درخواست می‌کنند که پلیس با او برخوردی نکند و موتورسیکلت را توقیف نکند و دلیل شهروندان هم این است که موتورسیکلت وسیله امراز معاش فرد خاطی است.

سردار حمیدی در ادامه تأکید کرد: اگر واقعاً شهروندان اراده‌ای برای ساماندهی موتورسیکلت‌ها نداشته باشند و از طرح‌های پلیس حمایت اجتماعی نکنند، مشکلات موتورسیکلت سواران در شهر حل نخواهد شد. پلیس خواسته شهروندان را اعمال می‌کند. بخش عمده‌ای از طرح‌های پلیس راهنمایی و رانندگی منوط به پیوست اجتماعی است یعنی طرح‌هایی که پلیس اجرا می‌کند به صرف تکالیف قانونی نیست بلکه به صرف مطالبه اجتماعی است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پایان بیان کرد: اگر مطالبه اجتماعی برای ساماندهی موتورسیکلت سواران وجود داشته باشد پلیس با اراده محکم‌تری وارد میدان خواهد شد اما اگر این مطالبه وجود نداشته باشد، پلیس با تردید تکالیف خود را انجام می‌دهد چرا که پلیس هم جزئی از مردم است.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 6001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =