محرکی برای نوسازی بافت فرسوده منطقه ۱۰

شهر: ایجاد محرک برای شروع نوسازی بافت فرسوده و تغییرات محورهای شریانی منطقه ۱۰ در چند سال اخیر و فعال کردن این محورها برای ترغیب حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی از مهمترین دلایل ضرورت بازنگری در طرح تفصیلی است.

مجید رباطی، شهردار منطقه ۱۰ در گفتگو با شهر با بیان اینکه منطقه ۱۰ بیش از سایر مناطق به بازنگری در طرح تفصیلی نیاز دارد، گفت: با توجه به اینکه بایستی در بافت فرسوده منطقه نفوذ و محرک ایجاد کرد؛ بازنگری در طرح تفصیلی یک امر ضرورری است. طرح تفصیلی هر منطقه باید مختص خودش باشد و  امروز به جهت اینکه این طرح به صورت منطقه ای دیده نشده، به املاک زیر ۱۸۰ متر در منطقه ۱۰ اجازه ساخت چهار طبقه داده نمی شود بنابراین به دلیل اینکه صرفه اقتصادی برای سازندگان و مالکان وجود ندارد، کسی به سمت اخذ پروانه نمی رود.

او با اشاره به تغییرات شهر و منطقه در چند سال اخیر، افزود: بسیاری از فضاها از فضای کسب و کار خارج شدند و بسیاری دیگر از فضاها حالت مسکونی خود را از دست داده اند. محورهای نواب، امام خمینی (ره) و قزوین در منطقه به عنوان عبور شریانی نیازمند تغییرات تازه تری هستند.

رباطی در خاتمه با تاکید دوباره بر ضرورت بازنگری در طرح تفصیلی یادآور شد: خیابان قزوین در چند سال اخیر به جهت مداخلاتی که طرح نواب در آن ایجاد کرده به یک محور مرده و غیر فعال تبدیل شده که هیچ تمایلی از طرف مالکان و بخش خصوصی برای مشارکت و سرمایه گذاری در این محور مشاهده نمی شود.

خبرنگار: علی سی پی

۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
کد خبر: 6038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =