نمایشگاه «تهران از منظر هنرمندان» برگزار می‌شود

شهر: معاون تبلیغات و انتشارات مرکز ارتباطات و امور بین الملل خبر داد: نمایشگاه «تهران از منظر هنرمندان» گزیده‌ای از مجموعه فعالیت‌های هنرمندان با موضوعات پیرامون شهر تهران به مدت ۱۰ روز از ۲۳ آبان ماه تا ۴ آذرماه با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی ایام کرونا در خانه هنرمندان به نمایش عمومی گذاشته است. 

حسین گنجی، معاون تبلیغات و انتشارات مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در گفتگو با شهر، با تأکید بر اینکه هنر تنها زبان مشترک و همواره مورد پذیرش همه انسان هاست، بیان کرد: تکنولوژی و مدیوم‌های جدید تنها به گسترش و تاثیرگذاری آن افزوده اند، و همچنان هنر مقبول ترین زبان بشری است. هنرمندان بر همین مبنا در جامعه همواره دارای احترام هستند و پیامی که منتقل می‌کنند در هیاهوی خبری و رسانه‌ای این روزها بیش از هر پیامی دیده و شنیده می‌شود.

او با بیان اینکه در میان رشته‌های هنری، هنرهای تجسمی، یکی از تاثیرگذارترین هاست، افزود: برای بیان مسائل روزآمد شهری و ارتباط مستمر با شهروندان چه زبانی که نگاه ها را نزدیک تر و ترقیب دهنده تر باشد و به وسیله آن بتوان گفت و گو بر سر مسایل اساسی را به وجود آورد. مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در طی سال گذشته  همکاری های مشترکی بسیاری  با هنرمندان داشته است  و سوژه‌های بسیاری را با بهره گیری از میدوم‌های مختلف هنری به میان شهر برده است.


گنجی در ادامه بیان کرد: در مجموعه تولیدات شهری در سال گذشته هنرمندان با زبان عکس، نقاشی، گرافیک، تصویر سازی، اسکیس و کاریکاتور به بیان موضوعات مختلف شهری پرداخته و توانسته اند نکات شهروندی و مدیریت شهری را جذابت تر با مردم در میان بگذارند. مجموع آثاری که حاصل ورکشاپ‌ها یا رویدادهای هنری حضوری و غیر حضوری بود که به دبیری و هدایت  جمال رحمتی، مرتضا آکوچکیان، مرتضی صدیق، اردشیر رستمی، بهروز داوری، کیوان مهرگان، فیروزه مظفری و بسیاری پیاده سازی شده و اکران عمومی هم شد.


معاون تبلیغات و انتشارات مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران درباره نمایشگاه «تهران از منظر هنرمندان» توضیح داد: این نمایشگاه برآمده از این رویکرد و حاصل ۱۲ موضوع مختلف شهری است که طی ۱۰ روز از ۲۳ آبان ماه تا ۴ آذرماه با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی ایام کرونا گزیده‌ای از آنها به نمایش در خواهد آمد.


او ضمن اشاره به نمایش این مجموعه آثار در هفت گالری خانه هنرمندان در منظر عمومی و در یک قاب، گفت: خیلی از این آثار حاصل همین ایام کروناست، ایامی که گویا خیال تمام شدن ندارد. این ورکشاپ‌ها در دوران قبل از همه گیری کرونا شروع شد و شیوع این ویروس، نه تنها از روند آن جلوگیری نکرد که بدان شدت هم بخشید و به صورت مجازی اجرای آنها پیگیری شد.  مجازی بودن برخی از کارگاه‌ها و رویدادهای هنری با اینکه از همدلی و البته دیدارهای فیزیکی هنرمندان کاست، اما باعث شد تا بتوان از هنرمندان درجه یک کشور، فارغ از محل سکونتشان در جای جای ایران و تهران بهره برد. 


معاون تبلیغات و انتشارات مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در پایان بیان کرد: امید است تا بتوان همچنان این رویکرد را ادامه داد و از دایره وسیع تری از هنرمندان که دغدغه‌ها و ایده‌های جذابی برای شهر دارند و می‌توانند گفت وگو بر سر مسائل شهر را به دایره وسیع‌تری از شهروندان بکشانند، بهره برد.


در انتها گنجی اشاره کرد که به دلیل شرایط این روزها و شدت گرفتن کرونا از مراسم جمعی و برگزاری افتتاحیه و اختتامیه برای این نمایشگاه صرف نظر شده است و علاقه مندان می‌توانند به تناوب از این نمایشگاه طی 10 روز بازدید داشته باشند.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲
کد خبر: 6046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =