تاکنون هیچ آبگرفتی در تهران گزارش نشده است

شهر: مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران گفت: از ابتدای بامداد که بارندگی ها در تهران شروع شده است تا کنون هیچ نقطه گلوگاهی تجمع آب یا آبگرفتی در انهار مویرگی یا فرعی دیده و گزارش نشده است و شهرداری در این زمینه آمادگی کامل دارد.

اصغر عطایی، مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر درباره بارندگی پاییزی تهران گفت: سازمان هواشناسی از ابتدای هفته اعلام کرده بود که در تهران بارش خواهیم داشت و به همین دلیل برنامه ریزی هایی که از قبل یعنی از شروع سال آغاز شده بود پیگیری شد.

او گفت که اقدات در این حوزه در تهران  در دو بخش انجام شده است. بخش اول پاکسازی کانال ها و مسیلها و انهار بوده که به صورت مستمر بعد از بارش های بهاری (فروردین و اردیبهشت) ۹۹در چندین نوبت پاکسازی شده است. بخش دیگر مربوط به محل هایی است که در سال های گذشته با بارش باران دچار مشکل شده بودند امسال در دستور کار ترمیم حوزه فنی و عمرانی قرار گرفت که چند نقطه اساسی را هم رفع عیب کردند.

عطایی ادامه داد: آمادگی کامل همه مناطق از دیگر اقدامات بوده است که هم نیروها و هم ادوات مناطق به صورت کامل و با حضور مسئولان مناطق و نواحی در آمادگی کامل هستند.

او به دیگر اقدامات برای بارندگی ها در تهران اشاره کرد و گفت: ۲۴۴ دستگاه موتور پمپ آماده شده و طرح آموزش آنها به مناطق و نواحی به عهده سازمان آتش نشانی گذاشته شد که به ترتیب برای هر ناحیه در شهر تهران ۲ دستگاه موتور پمپ در نظر بگیرد. نیروهای آتش نشانی نیز با همه امکاناتی که در این زمینه دارند در آماده باش کامل به سر می برند که اگر احتمالا نیازی بود بتوانند به کمک بیایند.

مدیر کل خدمات شهری شهرداری تهران خبر داد: از ابتدای بامداد که بارش ها ادامه داشته است تا کنون نیز با همه رصدهای درحال انجام در سطح شهر در هیچ نقطه گلوگاهی تجمع آب یا آبگرفتی در انهار مویرگی یا فرعی دیده نشده است. در کانال ها و مسیر ها با تمهیداتی که دیده شده به هیچ عنوان آبگرفتگی نخواهیم داشت. تنها مسئله مربوط به  ۱۰ هزار کیلومتر انهار فرعی است که به مناطق و نواخی صورت مستمر پاکسازی می کنند و اگر در جایی هم موردی باشد بلافاصله با حضوری که در سطح شهر دارند رسیدگی می کنند.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
کد خبر: 6100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =