۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 6112
کسب درآمد شهرداری تهران از فروش ضایعات حاصل از پروژه‌های عمرانی

شهر: شهرداری تهران در راستای یافتن منابع درآمدی جدید، چیزی در حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان درآمد از فروش ضایعات حاصل از اجرای پروژه‌های عمرانی در امسال توانست درآمد کسب کند و به تازگی هم یک هزار تن ضایعات آهن را از طریق مزایده به فروش رساند.

شهرام محمدی، معاون اموال، دارایی‌ها و بهای تمام شده اداره کل امور مالی و اموال شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه در شرایطی که شهرداری با محدودیت منابع مالی مواجه است، باید به دنبال منابع درآمدی جدید بود افزود: در راستای تعیین تکلیف ضایعات حاصل از اجرای پروژه‌های عمرانی که توسط سازمان مهندسی عمران شهر تهران اجرا و  طی سال‌ها در انبارهای این سازمان دپو شده است، چیزی نزدیک به یک هزار تن ضایعات آهن از طریق مزایده به فروش رفت.

او با تاکید بر اینکه این ضایعات به دلیل گذر زمان در معرض فرسایش قرار داشت، توضیح داد: پارسال دستورالعملی به نام «تعیین تکلیف اموال و اقلام فرسوده و ضایعات و آهن آلات شهرداری تهران» به امضای شهردار تهران رسید و به تمامی واحدها اعم از واحدهای مستقل و غیر مستقل ابلاغ شد. در راستای اجرای این دستورالعمل و با پیگیری‌ها منابع درآمدی حاصل شد که  بسیار کارساز بود.

محمدی با بیان اینکه سازمان مهندسی عمران شهر تهران به منابع مالی حاصل از این بخش بسیار نیازمند بود، گفت: باتوجه به شرایط نقدینگی در شهرداری تهران، سازمان مهندسی عمران می تواند با منابع حاصل از فروش ضایعات برای کارهای عمرانی یا تامین آسفالت معابر بهره برداری کند.

او درباره وجود منابع مالی این چنینی در شهرداری تهران توضیح داد: شاید در ستاد شهرداری تهران فروش‌های اینچنینی انجام می‌شده و اطلاع رسانی نمیشده است. اما رقم حاصل از فروش ضایعات یا بسیار ناچیز و یا اصلا صفر بود. اما در طول این دوره به خصوص از پارسال و پس از ابلاغ دستورالعمل به مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها و الزام آنان به رعایت مفاد دستورالعمل، در امسال چیزی در حدود  ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان درآمد از فروش ضایعات حاصل شده است.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 6112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =