رونمایی از تمثال شهید سید مرتضی آوینی

آیین رونمایی از تمثال شهید اهل قلم، سید مرتضی آوینی با حضور عضو شورای اسلامی شهر تهران، فرمانده بسیج حوزه شهید مطهری ،شهردار منطقه۲ ، رئیس بنیاد شهید ، رئیس پلیس راهور ، جمعی از مدیران شهری و شورایاران در بزرگراه شیخ فضل الله نوری برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲، محمد جواد حق شناس ، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران دراین مراسم با اشاره به جایگاه شهدا گفت: شهیدان در تمامی حوزه های ارزشی از جایگاه والایی برخوردارند و درعصر امروز  علم ،معرفت و اندیشه است که  به این جایگاه شهیدان درخشندگی  و قوت می دهد .
او با تقدیر از رویکردهای  مدیریت شهری به هنر و جاودانه کردن نام و یاد شهدا گفت: امروز فرصتی فراهم شد تا از یک اثر هنری  رونمایی کنیم که  هنرمند با  نگاه ارزشی تصویر یکی از شهیدان حوزه هنر و قلم را  به تصویر کشیده است.
او افزود: سید مرتضی آوینی راوی دفاع مقدس  بود  که برای ماندگاری ارزش های دفاع مقدس  تلاش  فراوانی کرد و  آثار ارزشمندی به یادگار گذاشته است.
حق شناس افزود: تا زمانیکه تاریخ ،هنر و ادبیات است نام شهدا ماندگار خواهد ماند و اجرای این طرح های هنری  ،اقدامی ارزشمند و قابل تقدیر برای جاودانه  و ماندگار کردن  یاد  وخاطره دلاوری ها و رشادت های غیور مردان ایران اسلامی  است.
 حسن رحمانی ،شهردار منطقه۲ نیز در حاشیه این مراسم با اشاره به ضرورت حفظ یاد و خاطره شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین آشنایی نسل جدید با چهره های شاخص دفاع مقدس افزود:   به منظور هویت بخشی به سیمای شهر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تصویر شهید آوینی بر دیواره بزرگراه شیخ فضل اله نوری  با هماهنگی سازمان زیباسازی ترسیم شد.
او  افزود: با توجه به رویکرد مدیریت منطقه در حفظ و اشاعه ارزش های دفاع مقدس ، جانمایی تابلوی شهدای محلات را  در دستور کار قرار داده است و  این اقدام هنری و ارزشی با هماهنگی سازمان زیباسازی و مدیران محلات اجرا می شود  .
 براساس این گزارش این اثر هنری و ارزشی به طول ۲۰۰ متر مربع با بهره گیری از تکنیک رئال و آکرولیگ در بزرگراه شیخ فضل الله نوری اجرا شد.

۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹
کد خبر: 6140

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =