مشارکت شهروندان چشم انداز پیش روی شهرداری است

ارتقای مشارکت شهروندان،توجه به پیوست های اجتماعی، انسجام بین بخشی و نگاه ویژه به رنگین کمان اقوام، انتظارات مدیریت شهری۲۱ از حوزه اجتماعی و فرهنگی است.

به گزارش شهر به نقل از اداره روابط عمومی شهرداری منطقه۲۱، رضا رجب زاده شهردار منطقه۲۱ پایتخت با بیان این مطلب از زحمات سه ساله حسین معینی معاون سابق اجتماعی و فرهنگی منطقه تقدیر و بیگی را به عنوان معاون جدید این حوزه معرفی کرد.

او با مهم برشمردن حوزه اجتماعی و فرهنگی، ماموریت های این معاونت را در جهت هماهنگی با توسعه زیر ساختی شهر اساسی و مورد توجه مدیریت شهری دانست.

رجب زاده اما به توقعات خود از این حوزه پرداخت و گفت: با صرف هزینه های هنگفت نمی توانیم به هدف مان یعنی جلب رضایت مردم دست یابیم. در حالی که اگر مردم در کنارمان باشند، همه ماموریت ها را به بهترین نحو انجام خواهیم داد.

رجب زاده در ادامه گفت: باید زیرساخت، بستر و برنامه را برای در کنار هم قرار دادن همه گروه ها فراهم و نقش یک پدر معنوی را ایفا کنیم. نگاه سیاسی ما به موضوعات مختلف نباید باعث فرصت‌سوزی شود.

او علت موفق نبودن در برخی موضوعات را نداشتن پیوست های اجتماعی دانست و گفت: خواست، اراده و ویژگی های هر محله، طرح ها موفقیت و کارآمدی لازم را نخواهند داشت.

شهردار قطب۲۱ پایتخت تلاش در جهت ارتقای سلامت جامعه،شناخت آسیب ها، فرصت ها، بومی سازی دستورالعمل ها را رسالت دیگر معاونت اجتماعی فرهنگی عنوان کرد و لازمه آن راشناخت آسیب ها،فرصت ها و ویژگی های منطقه و هر محله دانست.

او بر انسجام و تقویت بین بخشی در محتوا تاکید کرد و گفت: نگاه ما باید در تقویت همدیگر باشد. هر کدام از اجزای مدیریت شهری منطقه نباید جزیره ای کار کنند.

او تعامل با شورایاران و متنفذین محله ها در چارچوب قوانین و اختیارات را از دیگر انتظارات مدیریت شهری منطقه۲۱ از حوزه اجتماعی فرهنگی عنوان کرد.

رجب زاده در ادامه تنوع قومی و بزرگان اقوام، خانواده های شهدا و ایثارگران را سرمایه های نمادین جامعه  برای حفظ وحدت دانست و افزود: شناخت، ارتباط و تکریم آنها فرصتی است تا بتوانیم در مواقع نیاز از تجربیاتشان استفاده کنیم.

۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
کد خبر: 6169

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =