گوته احیا می شود

شهر: با همکاری بین شهرداری منطقه ۱۲ و معاونت فنی و عمرانی شهرداری، برنامه ریزی برای شکل گیری و احیای محور گوته در اراضی فوقانی تونل امیرکبیر و تعریف کاربری‌های متناسب با این محله انجام و کار اجرایی آن آغاز می شود.

علی محمد سعادتی، شهردار منطقه ۱۲ درباره بازسازی و مرمت خیابان تاریخی گوته به خبرنگار شهر گفت: محور خیابان گوته به عنوان یکی از محورهای تاریخی در منطقه ۱۲ است که مشغول برنامه‌ریزی برای شروع عملیات عمرانی و اجرایی هستیم تا آن را احیا کنیم.

او با بیان اینکه این محور در نقشه‌های قدیمی و مستندات تاریخی ثبت و ضبط شده، افزود: در فرایند ساخت تونل امیرکبیر، این محور از ماهیت خود خارج شده که با همکاری بین شهرداری منطقه ۱۲ و معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، برنامه ریزی فضایی و اجرایی برای شکل‌گیری و احیای این محور و کاربری ها و کارکردهای متناسب مجموعه محله به زودی انجام و کار اجرایی آن آغاز می‌شود.

سعادتی به برگزاری جلسه ای در این زمینه با حضور شهردار تهران، معاون شهرسازی و معماری، معاون فنی و عمرانی و مدیرکل دفتر شهردار اشاره کرد و ادامه داد: در این جلسه مسأله خیابان گوته مطرح و تصمیم گرفته شد که کار احیای این خیابان آغاز شود. در همین راستا، تفاهمنامه‌ای بین شهرداری منطقه ۱۲ و معاونت فنی و عمرانی برای عملیات عمرانی و اجرایی این محور منعقد شد و قرار است در این محور و فضای روی تونل امیرکبیر متعلق به منطقه ۱۲ که حدود ۳۰ هزار متر مربع است، میدانچه های محلی، فضای باز عمومی، دو بوستان بیش از دو هزار متر مربعی، مرکز خرید محلی و میدان میوه و تره بار ایجاد شود.

شهردار منطقه ۱۲ در پایان یادآور شد: بخشی از آن فضا هم به ساخت بنا اختصاص دارد که برخی از آنها بناهای فرهنگی و فعالیتی مکمل هستند و بعضی‌ها نیز کارکردهای سکونت دارند که این مسأله قسمت شمال و جنوب محله را تقویت می‌کند چرا که چندین پلاک مسکونی در زمان ساخت تونل امیرکبیر خریداری و تخریب شده بود و باید دوباره شمال و جنوب محله، هم پیوند شود.

خبرنگار: علی سی پی

۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 6177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =