ایجاد پارکینگ در محل مقبره سران مشروطه واقعیت ندارد

در پی انتشار خبری مبنی بر تخریب آرامگاه صور اسرافیل و ملک المتکلمین برای ساخت پارکینگ بیمارستان لقمان حکیم در محدوده منطقه ۱۱، از سوی مدیریت بیمارستان هر گونه تغییر کاربری و ایجاد پارکینگ در محل مقبره سران مشروطه تکذیب شد.

 به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، نادر بابالار مدیر امور اداری مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی لقمان حکیم ضمن تکذیب این خبر از همکاری کامل با سازمان زیبا سازی شهرداری تهران و شهرداری منطقه ۱۱ برای صیانت از این مکان ارزشمند تاریخی خبر داد.

بابالار با بیان این که از ابتدای اجرای پروژه مرمت و نگهداری مقبره سران مشروطه توسط سازمان زیبا سازی شهرداری تهران، شورای شهر و منطقه ۱۱ برای به ثمر رسیدن آن همکاری و مشارکت مستمر با مدیریت شهری داشته اند؛ گفت: هر گونه تغییر کاربری و تبدیل این مکان به پارکینگ تکذیب می شود و به هیچ وجه قرار نیست چنین اتفاقی بیفتد.

او همچنین به جلسات متعدد که توسط شهرداری تهران با حضور ریاست بیمارستان برای اجرای پروژه مرمت و بازسازی مقبره برگزار شده؛ اشاره کرد و حفظ ابنیه واجد ارزش تاریخی را حائز اهمیت دانست و بر همکاری مداوم این بیمارستان با شهرداری تهران تاکید کرد.

بابالار بیان کرد: با توجه به این که محل قرار گیری پروژه در مقابل اورژانس بیمارستان است؛ حفاظت فیزیکی و حراست مکان به صورت شبانه روزی برای پیش گیری از آسیب های احتمالی، رصد تردد افراد و حصار کشی توسط بیمارستان انجام شده و با شهرداری منطقه ۱۱ و سازمان زیبا سازی نیز در ارتباط هستیم تا در صورت بروز هر گونه مشکلی موضوع را به اطلاع برسانیم.

به گفته بابالار هیچ تصمیمی برای ایجاد پارکینگ وجود ندارد و بیمارستان موظف به همکاری با شهرداری برای مراقبت و حفظ این فضای تاریخی است.

بر اساس این گزارش دکتر امیدوار رضایی رییس بیمارستان لقمان خواستار تسریع در  بازسازی وتکمیل طرح مرمت مقبره سران مشروطه توسط مدیریت شهری شد و با توجه به اینکه شهردار تهران مسئولیت بازسازی راقبول کرده، از شهرداری تهران خواست برای جلوگیری از این شایعات اجرای پروژه هر چه زودتر تکمیل و به پایان برسد.

۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 6194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =