آنچه درباره ایستگاه متروی برج میلاد باید دانست

شهر: ایستگاه برج میلاد واقع در خط ۷ مترو تهران با ۶ دستگاه آسانسور و ۱۰ دستگاه پله برقی است که امروز به بهره برداری رسید.

به گزارش شهر، ایستگاه برج میلاد با کد ایستگاهی V۷ در محدوده بزرگراه شهید چمران و جنوب بیمارستان میلاد قرار دارد. این ایستگاه در خط ۷ مترو تهران قرار دارد و نخستین ایستگاهی است که از برنامه ۱۲ ایستگاه امسال، افتتاح شده است. همچنین ایستگاه برج میلاد دارای ۶ دستگاه آسانسور و ۱۰ دستگاه پله برقی است.

مسیر خط ۷ مترو تهران از حد فاصل ورزشگاه تختی تا میدان بوستان سعادت آباد (شمال غرب تهران)  به طول حدود ۲۷ کیلومتر است. همچنین این خط دارای دو مجموعه پایانه و تعمیرگاه و سه پست برق فشار قوی است.

خط ۷ مترو تهران ۲۲ ایستگاه دارد که از این تعداد تاکنون ۱۱ ایستگاه به مرحله بهره برداری رسیده است. همچنین با افتتاح ایستگاه برج میلاد، تعداد ایستگاه‌های بهره برداری شده به عدد ۱۲ ‌رسید.

از ویژگی‌های بارز خط ۷ مترو تهران می‌توان به بکارگیری دو دستگاه حفار مکانیزه (TBM) به صورت همزمان و در جهت مخالف برای ساخت ۹۰ درصد از تونل‌های این خط اشاره کرد.

همچنین از دیگر ویژگی‌های این خط می‌توان به عبور موفق از زیر پل بزرگراه امام علی (ع) و تونل توحید، طراحی هواکش میان تونلی با پست برق روشنایی مستقیم، استفاده از سیستم تهویه مه‌پاش به منظور کاهش مصرف آب و بهبود عملکرد سیستم، روسازی به جای استفاده از شبکه آرماتوربندی جداگانه به منظور سیستم حفاظت جریان‌های سرگردان، کاهش ارتفاع پاکار قوس ایستگاه‌های زیرزمینی، رعایت الزامات پدافند غیرعامل و... اشاره کرد.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
کد خبر: 6198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =