لایروبی پاییزی مسیلهای شمال شرق برای پیشگیری از آبگرفتگی

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ تهران از اجرای طرح لایروبی مستمر کانال ها و مسیل ها خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، آبگرفتگی در سطح معابر به حداقل کاهش خواهد یافت.

 به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴ تهران حمیدرضا فرخی  با اشاره به اینکه منطقه ۴ از قسمت شمالی هم مرز با مناطق یک و ۳ است و همین باعث می شود آب مسیل ها و کانال ها از بالادست روانه منطقه ۴ شود، افزود: قبل از فرارسیدن فصل بارندگی همه مسیل ها و کانال ها پایش، بررسی و نقاط آبگیر شناسایی شده اند.
 او گفت: منطقه ۴ دارای حدود ۵۰ کیلومتر کانال و مسیل روباز، روبسته و مدفون می باشد که بعضا مسیل ها و کانال ها طبق برنامه زمانبندی لایروبی می شوند و  با اقدامات انجام شده از سوی حوزه خدمات شهری منطقه، آبگرفتگی به حداقل رسیده است.
معاون خدمات شهری و محیط زیست  منطقه ۴ در ادامه افزود: مسیل خشایار واقع در خیابان رودخانه  و کانال علم و صنعت  از مهمترین کانال ها و مسیل هایی هستند که با توجه به اهمیت به صورت روزانه لایروبی و کانال های دیگر ماهی ۴ تا ۵ بار لایروبی می شوند.
او در پایان با بیان اینکه تجمع زباله مهمترین عاملی  است که باعث ایجاد آبگرفتگی در معابر و انهار می شود، گفت: شهروندان برای تفکیک زباله باید دقت بیشتری به خرج دهند و پسماند خود را روانه انهار نکنند.

۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
کد خبر: 6263

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =