معرفی نقاط جذاب قطب گردشگری پایتخت برای ضبط برنامه راهی شو

شهردار منطقه ٢٢، در مصاحبه با شبکه ۵ صدا و سیما به معرفی نقاط جذاب قطب گردشگری پایتخت برای ضبط برنامه های تلویزیونی ورزشی-تفریحی پرداخت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ٢٢؛ علی نوذرپور، شهردار منطقه، درباره ظرفیت گردشگری مناسب این منطقه در شهر تهران توضیحاتی بیان کرد و گفت: ویژگی خاصی که این منطقه نسبت به سایر مناطق ۲۲ گانه شهر تهران دارد برخورداری این منطقه از دریاچه شهدای خلیج فارس با کارکردی فرامنطقه ای، بسیار زیبا و جذاب است.

نوذرپور در ادامه با معرفی ظرفیت های متنوع گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس، به مهمترین آنها اشاره کرد و گفت: این دریاچه با یک عرصه دریایی آبی به مساحت ۱۲۵ هکتار و یک عرصه زمینی به همین مساحت، با ۲۵۰ هکتار یک مکان بسیار زیبا و منحصر به فرد برای نه تنها شهروندان تهرانی، بلکه برای شهروندان شهرهای اطراف نیز محسوب می شود.

شهردار منطقه ۲۲ درباره برگزاری برنامه راهی شو شبکه ۵ صدا و سیما با مشارکت شهرداری تهران در این دریاچه با محوریت زیست محیطی، ادامه داد: آنچه که از معنا و محتوای این برنامه بر می آید، راهی شدن به سمت زندگی با برخورداری از آسمان آبی، زمین پاک و حمل و نقل عاری از آلودگی است. در اجرای این برنامه از دوچرخه، موتور برقی و وسایلی استفاده شده است که  شهروندان را به شیوه های جدید حمل و نقل تشویق می کند. استفاده از این وسایل همه در کنار هم باعث می شود که ما بتوانیم یک فضای مطلوب زیست محیطی را برای شهروندان فراهم کنیم.

نوذرپور در ادامه معرفی نقاط جذاب گردشگری منطقه ۲۲ به پوشش گیاهی آن به مساحت ۲۹۰۰ هکتار به عنوان دومین عنصر جذب گردشگری این منطقه اشاره کرد و گفت: در مقایسه با محدوده ۶ هزار هکتاری این منطقه، حدود نیمی از آن را پوشش گیاهی فرا گرفته که از دیگر ظرفیت های گردشگری منطقه محسوب است. علی رغم اینکه سرانه فضای سبز شهر تهران برای هر نفر ۱۵ متر مربع است، این سرانه در منطقه ۲۲ به ازای هر یک نفر به ۱۴۶.۸۱ متر مربع می رسد.

او اضافه کرد: وجود عرصه های وسیع و گسترده جنگلی از جمله، بوستان جنگلی چیتگر، بوستان جوانمردان، مجموعه جنگلی خرگوش دره، وردآورد، باغ گیاه شناسی و همچنین بوستان لتمال کن و آبشار از جمله ظرفیت ها و تنوع های زیستی است که می تواند جاذبه گردشگری محسوب شود.

شهردار منطقه ۲۲، وجود طبیعت بکر، کوه و دشت را به عنوان سومین عنصر جذب گردشگری این منطقه بیان کرد و گفت: حریم منطقه ۲۲ با مساحت ۱۸ هزار هکتار و با داشتن ارتفاعات شمالی و تعداد ۸ روستا و یک آبادی در این منطقه از ظرفیت مناسب و خاصی برای گردشگری محسوب می شود. شهروندان می توانند با کوهنوردی به این ارتفاعات از امکانات جان پناه که در ارتفاعات لتمال، عقاب نشین فراهم شده است، استفاده کنند.

نوذرپور گفت: در این دوره از مدیریت شهری، جشنواره های متعددی برای معرفی ظرفیت های باغی و میوه ای روستاهای این منطقه از جمله جشنواره خرمالو، گیلاس و گل و گیاه برگزار شد که متاسفانه با شیوع بیماری کرونا، در چند ماه اخیر نتوانسته ایم این جشنواره ها را با همان جدیت، گستردگی و اهمیت برگزار کنیم. این ظرفیت همچنان وجود دارد و شهروندان می توانند از باغات میوه ای که در این روستاها وجود دارد دیدن و حتی بهره برداری کنند.

شهردار منطقه ۲۲، در ادامه به احداث بوستان های جدید در این دوره مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: توسعه فضاهای عمومی شهری همچون «سبز راه» و «دزپارت» در چیتگر و ایجاد بوستان «شیرین بهار» در ادامه بوستان جوانمردان، اجرای پروژه «چهار باغ»، احداث « باغ راز هستی» در جنوب غربی دریاچه و گذر فرهنگی «تاراز» در شمال دریاچه شهدای خلیج فارس در این منطقه به جذابیت های گردشگری آن افزوده است.

نوذر پور در پایان گفت: علاوه بر تنوع گیاهی، این منطقه از تنوع جانوری نیز برخوردار است. وجود بیش از ۲۲۰ نوع پرنده و گونه در محدوده دریاچه و بوستان جنگلی چیتگر شناسایی شده اند که به نوع خود منحصر بفرد است و وجود جانورانی چون روباه و سنجاب در بوستان چیتگر مورد توجه شهروندان علاقمند به حیوانات قرار گرفته است.

۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴
کد خبر: 6303

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =