۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
کد خبر: 6311

مشاورعالی شهردار تهران اعلام کرد

پیگیری اوراق مشارکت مترو در جلسه حناچی با جهانگیری

هشدار شهرداری تهران: اوراق مشارکت تا ۳ روز آینده آزاد نشود مسئولیتی در برابر تحقق وعده ها نداریم
پیگیری اوراق مشارکت مترو در جلسه حناچی با جهانگیری

شهر:مشاورعالی و مدیرکل حوزه شهردار تهران هشدار داد که در صورتی که اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ مترو تا پایان آبان آزاد نشود شهرداری قادر نخواهد بود به هیچ یک از اهداف اعلامی از جمله احداث ۱۲ ایستگاه مترو تا پایان سال عمل کند.

مصطفی کاظمی، مشاورعالی و مدیرکل حوزه شهردار تهران در مورد جلسه اخیر شهردار با اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری نیز گفت: آقای شهردار با دکتر جهانگیری درباره اوراق مشارکت جلسه ای داشتند. متأسفانه چند روز بیشتر برای استفاده از اوراق مشارکت فرصت باقی نمانده  و سازمان تأمین اجتماعی در کمال ناباوری در این کار گره انداخته  و وثایق شهرداری که باید به بانک رفاه اعلام شود را اعلام نمی کنند.

او ادامه داد: در این مورد خیلی بخشی نگاه می شود. با اینکه تأکید کردیم مترو موضوع شهرداری تهران نیست. بلکه یک موضوع حاکمیتی است و مربوط به کل سیستم مدیریتی کشور می شود و اگر هرگونه اختلال و مشکلی در مسیر ساخت ایستگاه های جدید و بهره برداری از خطوط صورت بگیرد متوجه تصمیم گیران بالادستی است.

او گفت: اوراق مشاکت مترو متوقف شده و در صورتی که تا پایان آبان ماه آزاد نشود قطعا اهدافی را که برای ساخت ۱۲ ایستگاه مترو تا پایان سال اعلام کرده ایم و همین طور سایر امور موفق نخواهیم شد که به سرانجام برسانیم.

شهرداری تهران برای انتشار یکهزار میلیارد تومان اوراق مشارکت مترو نیز با موانع بسیاری مواجه بود. اوراق مشارکت ۱۳۹۸ مترو در آخرین ساعات از مهلت تعیین شده و پس از مانع سازی های بسیار در مرداد ماه منتشر شد. از مبلغ ۱۵۰۰ میلیاردتومان اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸، یک هزار میلیارد تومان آن به شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) و ۵۰۰ میلیارد تومان آن به شرکت اتوبوسرانی تهران تعلق دارد.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
کد خبر: 6311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =