تفاهمنامه با وزارت دفاع گام اول برخورداری تهران از سیستم اطفا و امداد هوایی است

شهر:مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: تفاهمنامه با وزارت دفاع گام اول برای برخوردار شدن تهران از سیستم اطفا و امداد هوایی است.

مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره تفاهمنامه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و شهرداری تهران در استفاده از اطفا هوایی به خبرنگار شهر گفت: با توجه به ابعاد وسعت و ارتفاعی که سازه ها و ساختمان ها در شهر تهران دارند و کوهستانی بودن برخی مناطق در تهران، اطفا هوایی یک گام مهم برای ایمنی شهر است.  امروز(سه شنبه) این تفاهمنامه اولین گام موثر برای این مساله بود که ما بتوانیم از ظرفیتی که نیروهای مسلح و وزارت دفاع برای اطفای هوایی ایجاد می کنند، استفاده کنیم.

او افزود: قطعا این تفاهمنامه آغاز یک راه است و تجهیزات و سیستم های ایمنی شهر با توجه به این تفاهمنامه و بافت شهر تهران باید ارتقا پیدا کنند. من اطمینان دارم که خبرهای خوبی بعد از این تفاهمنامه در راه است و باید کمک کنیم با توان و دانشی که در وزارت دفاع است یک گام موثر در ایمنی شهر و استفاده از تجهیزات پروازی برای تامین آن باشد.

داوری در پاسخ به این سوال که اطفای هوایی در چه حریق هایی استفاده می شود گفت: اطفای هوایی ممکن است در هر نوع حریقی استفاده شود بستگی به شرایط حادثه دارد و توان تجهیزات موجود دارد. برای همین هم است که در پاسخ به پرسش قبلی شما عرض کردم که این اولین گام بود. گام بعدی این است که ما با توجه به پیچیدگی سازه ها برنامه مدونی در این باره داشته باشیم. ضمن این که استفاده از تجهیزات هوایی در حریم شهر صرفا برای اطفا نیست و در زمینه امداد و نجات هم هلی کوپترها نقش موثری دارند. البته نیاز به تجهیزات و بالگردهای مناسب در این زمینه داریم که امیدوارم با کمک وزارت دفاع این تجهیزات تامین شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران درباره این که آیا شهر به اندازه کافی فضای فرود و برخاست بالگرد های امدادی و اطفایی را دارد گفت: طبق ضوابط ساخت برج هایی که ارتفاعشان از حدی بالاتر باشد باید پد بالگرد داشته باشند که دارند حتی برج های قدیمی تر هم از این امکان برخوردار هستند در واقع از نظر فضای فرود و صعود هلی کوپتر در تهران مشکلی نداریم و پدهای بالگرد به اندازه کافی در شهر وجود دارد.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
کد خبر: 6324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =