برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع ایمنی تا شناسایی ۳۵۰ نقطه حادثه خیز در پایتخت

شهر: شهرداری تهران به منظور گرامیداشت هفته ایمنی حمل و نقل اقدامات بسیاری از جمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه‌های مجازی در سطح مناطق ۲۲گانه تهران را در دستور کار اجرایی خود از ۲۴ تا ۳۰ آبان قرار داده است.

به گزارش شهر، هفته ایمنی حمل و نقل (۲۴ تا ۳۰ آبان) به منظور فرهنگ سازی در راستای افزایش ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات نامگذاری شده است. آمار کل کشته شده‌های ناشی از تصادفات در پنج ماه نخست امسال در شهر تهران برابر با ۲۵۵ نفر است که ۴۰ درصد آن در شب اتفاق افتاده است. بیش از ۹۰ درصد این آمار، عابران پیاده و موتورسیکلت سواران هستند. همچنین بزرگراه‌ها بیشترین آمار تصادفات را به خود اختصاص داده‌ند. ۶۰ درصد کشته‌های موتورسیلکت سواران و ۵۰ درصد کشته‌های عابران پیاده در بزرگراه‌ها بوده است. بیشترین کشته‌ها در رده سنی نوجوانان و جوانان ۱۵ تا ۳۵ سال مشاهده شده است. همچنین روز یکشنبه ۲۵ آبان برابر با ۱۵ نوامبر، روز جهانی قربانیان حوادث ترافیکی نیز از سوی سازمان ملل نامگذاری شده است.

در همین رابطه؛ علی وفقی، سرپرست اداره کل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تهران در گفتگو با شهر، ضمن اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی به منظور برگزاری مراسم جمعی گرمیداشت هفته ایمنی و ترافیک، توضیح داد: کارگاه‌های آموزشی متعددی با موضوعات ایمنی به ویژه ایمنی عابران پیاده به صورت مجازی در سطح مناطق ۲۲گانه تهران برگزار شده‌اند.

او با بیان اینکه حوزه آموزشی معاونت ترافیک مناطق شهرداری تهران همکاری‌های بسیار خوبی با آموزش و پرورش در راستای فرهنگ‌سازی ایمنی عابران پیاده دارد، افزود: محتواهای آموزشی با توجه به آمار تصادفات و الویت‎های استخراج شده از آن‌ها تهیه شده است. همچنین الویت‌ این محتواهای استخراجی از آمار تصادفات و حوادث مربوط به ایمنی عابران پیاده و سپس تشویق موتورسیکلت سواران به استفاده از کلاه ایمنی است.

وفقی درباره دیگر اقدامات اجرایی در هفته ایمنی حمل و نقل، گفت: محتواهای آموزشی در قالب نصب پوسترها و بنرها در سطح شهر و ساختمان‌های اداری شهرداری مناطق، تلویزیون‌های شهری، مانیتورهای ایستگاه‌های اتوبوس و مترو درمعرض دید عموم شهروندان قرار گرفته است. همچنین در تعدادی از مناطق، نمایشگاه‌های مجازی با موضوع هفته ایمنی برگزار شده است.

او ضمن اشاره به فوت ۶۰۰ نفر در تصادفات سال گذشته شهر تهران، بیان کرد: تلاش می‌شود که شهر تهران سالیانه حدود ۲۰ درصد کاهش در حوزه آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات را داشته باشد و همچنین امسال این آمار کمتر از ۵۰۰ نفر باشد.

سرپرست اداره کل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه تصادف با عابر پیاده جزوآسیب پذیرترین و بحرانی‌ترین نوع تصادفات جرحی است که با احتمال بیشتری به فوت منجر می‌شوند، افزود: نقاط حادثه خیز و پرتکرار تصادفات جرحی در سال‌های اخیر شناسایی شده‌اند. با تأکید معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مقرر شده مناطق این نقاط را ایمن سازی کنند. درحال حاضر ایمن سازی بیش از ۳۵۰ نقطه حادثه خیز با تأکید بر تأمین ایمنی عابران پیاده در دستور کار مناطق ۲۲گانه است.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
کد خبر: 6334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =