بومی سازی دستگاه‌های کارتخوان مترو و اتوبوسرانی

شهر: یکی از شرکت‌های زیر مجموعه شهرداری تهران موفق شده که دستگاه‌های کارتخوان بلیت مترو و اتوبوس را بومی سازی کند.

محمد نظری، مدیرعامل موسسه رایانه شهر تهران در گفتگو با شهر، ضمن اعلام این خبر افزود: شهرداری تهران در گذشته برای اجرای پرداخت الکترونیک در حوزه حمل و نقل، دستگاه‌های مورد نیاز را از کشورهایی نظیر فرانسه، چین و ... از طریق بخش خصوصی خریداری می‌کرد.

او در ادامه توضیح داد: درحال حاضر موسسه رایانه شهر تهران ضمن کسب دانش بومی تولید دستگاه‌های کارت خوان که گذشته در انحصار یک الی دو شرکت داخلی بود، توانسته نمونه‌ اولیه کارتخوان‌های خطوط تندرو اتوبوسرانی و ایستگاه‌های مترو  را مطابق استانداردهای روز دنیا  تولید و در اختیار مجموعه‌های شهرداری تهران قرار دهد.

نظری درباره نتایج آزمایشات دستگاه‌های کارتخوان بومی ساز شده، گفت: دستگاه‌های کارتخوانی که به صورت آزمایشی در خطوط مترو و اتوبوسرانی نصب شده‌اند تا امروز برخط بوده و بدون مشکل به کار خود ادامه می‌دهند.

مدیرعامل موسسه رایانه شهر تهران ضمن اشاره به هزینه بالای خرید دستگاه‌های کارتخوان خارجی، بیان کرد: درحال حاضر برنامه‌ای برای جایگزینی دستگاه‌های کارتخوان تولیدی این موسسه با دستگاه‌های قدیمی وجود ندارد اما با حمایت‌های بی دریغ معاونت حمل و نقل و ترافیک و در صورت صلاحدید شهرداری تهران، این موسسه توانایی نوسازی و بروز رسانی تمامی دستگاه‌های پرداخت الکترونیک کرایه شهرداری تهران را دارد.

او درباره قیمت این دستگاه‌ها، گفت: هزینه تأمین هر دستگاه کارتخوان خارجی با توجه به رشد نرخ ارز بالغ بر چند ۱۰ میلیون تومان است که با توجه به رویکردهای موسسه در راستای خدمت رسانی به شهروندان و شهرداری تهران، این موسسه تلاش کرده تا با بهینه کردن طراحی دستگاه و صرفه جویی در هزینه تولید، کارتخوان های تولیدی خود را با قیمتی به مراتب کمتر از نمونه های خارجی ارائه دهد.

مدیرعامل موسسه رایانه شهر تهران در پایان بیان کرد: این شرکت در ایام کرونا نیز با همکاری شهرداری تهران در پروژه پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی مشارکت فعال داشته که گام بزرگی در راستای هوشمندسازی ارائه خدمات به شهروندان  و حذف پول خرد است که در کاهش انتقال ویروس سهم به سزایی دارد.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 6340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =