۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 6345
برخی تصمیمات ستاد کرونا قابل قبول نیست اما ناچار به اجرا هستیم

مشاور عالی و مدیرکل حوزه شهردار تهران گفت که پیروز حناچی قبلا به عنوان شهردار تهران در ستاد ملی کرونا دعوت می شدند اما مدتی است که دیگر دعوت نمی شوند و در واقع شهرداری در سیستم تصمیم گیری غایب است. به همین دلیل برخی از تصمیماتی که دوستان در آن ستاد اتخاذ می کنند از نظر شهرداری قابل قبول نیست اما ناچار به اجرا هستیم.

  مصطفی کاظمی، مشاور عالی و مدیرکل حوزه شهردار تهران در گفتگو با خبرنگار شهر درباره برنامه های شهرداری تهران از اول آذر و تعطیلی ها در تهران گفت: شهرداری به عنوان یک دستگاه خدمت رسان و سرویس دهنده باید به فعالیت خود ادامه دهد. به خصوص در حوزه های خدمات شهری چون در آستانه فصل سرما هستیم هیچ بخشی از شهرداری تعطیل نیست. اما در بخش کارکنان پیرو تصمیمات کلی ستاد ملی کرونا هستیم که اعلام شده باید کارکنان به یک سوم تقلیل پیدا کنند.

او توضیح داد: نیروهای عملیاتی، مدیران ارشد و مدیران میانی حضور خواهند داشت. در بخش های ستادی حتما تعطیلی هایی خواهیم داشت اما در بخش میدانی و عملیاتی همه به شکل سابق حضور دارند.

کاظمی درباره کاهش ساعت کار مترو و اتوبوس و انتقاداتی که در این زمینه متوجه شهرداری شده است بیان کرد: این تصمیم غلطی بود که در ستاد ملی کرونا گرفته شد. اتوبوس و مترو جزو وسایل حمل و نقلی است که باید فعالیت آن به صورت مرتب ادامه داشته باشد چراکه تعطیلی آنها منجر به پیک جمعیتی و ازدحام مردم می شود. اگر قرار باشد ساعت خاصی برای این وسایل در نظر گرفته شود نباید همزمان با تعطیلی مراکز کاری باشد و حداقل باید دو تا سه ساعت فاصله زمانی وجود داشته باشد که بتوانند به مردم را در مقصد و مبدأ خدمات برسانند. این انتقاد وارد است اما متوجه شهرداری نبود. در ستاد ملی کرونا در این باره تصمیم گیری شده بود و شهرداری هم در این مورد اعتراض داشت.

مدیرکل حوزه شهردار تهران ادامه داد: از ابتدای شروع کرونا شهرداری اولین سازمانی بود که به صورت سازماندهی شده شروع به برگزاری جلسات کرد و اقدامات خود را آغاز کرد. از همان ابتدا تأکید ما بر این بود که شهرداری سازمان اجرایی است. تصمیم گیری وسیاست گذاری باید در حوزه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی انجام شود. ما مجری تصمیماتی هستیم که در ستاد ملی و ستاد استانی کرونا گرفته می شود. البته نظراتی هم بر اساس تجربه داشته ایم که انتقال داده ایم.

کاظمی گفت: پیروز حناچی قبلا به عنوان شهردار تهران در ستاد ملی کرونا دعوت می شدند اما مدتی است که دیگر دعوت نمی شوند و در واقع شهرداری در سیستم تصمیم گیری غایب است. به همین دلیل برخی از تصمیماتی که دوستان در آن ستاد اتخاذ می کنند از نظر ما قابل قبول نیست اما ناچار به اجرا هستیم.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 6345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =