لزوم اطلاع‌رسانی به شهروندان درباره هزینه‌کرد عوارض

شهر: معاون شهردار تهران در مراسم قرعه کشی جوایز خوش حسابی شهرداری از ایجاد بستری برای کارت شهروندی خبر داد و بر لزوم آگاهی رسانی به شهروندان درباره نحوه هزینه کرد عوارض و مالیات تاکید کرد.  

به گزارش خبرنگار شهر، عبدالحمید امامی، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در مراسم قرعه‌کشی جوایز خوش‌حسابی شهرداری تهران که صبح امروز برگزار شد،گفت: این نوع مراسم‌ها با حضور شهروندان معنا دارد اما باتوجه به شرایط کرونا استفاده از شبکه های مجازی و صدا و سیما می تواند در بازتاب این گونه مراسم ها می تواندموثر باشد.

امامی با بیان اینکه تجربه کار و حضورم در وزارت کشور نشان داد ، تعبیر امنیت یعنی حضور مردم در عرصه اجتماعی افزود: متاسفانه این امر مدتی است کمتر فراهم شده و امیدواریم با تعطیلی دو هفته ای شرایط کنترل شیوع کرونا بهتر شود.  
او یکی از مهم‌ترین برنامه‌های خود در شهرداری را جلب اعتماد شهروندان عنوان کرد و افزود: جلب اعتماد به این مفهوم که بخشی از آن هم اکنون در شهرداری انجام شده است. این جلب اعتماد را می توان به نبود هیچ گونه دعوا و کشمکش میان شورای شهر و شهرداری دانست. البته برخی اختلاف‌ها و دعواها در همه سطوح کشور همچنان وجود دارد و سبب شده تا اعتماد مردم سلب شود.  
معاون شهردار تهران با بیان اینکه وظیفه داریم این اعتماد را با انتصاب مدیران شایسته، لایق و پاکدست، جلب کنیم، ادامه داد: اکنون اتفاق‌هایی در سطح شهر رخ داده است که به نظر من موجب ایجاد حس مثبت شهروندان به شهر شده، اما  برخی سعی در مخدوش کردن این حس خوب و برخی اقدام ها دارند.

امامی با تاکید بر سیاست گذاری غلط در برخی از رسانه ها گفت: اینکه تخلفی در شهرداری صورت گرفته و انتشار آن در صدا و سیما انجام می شود کار غلطی است که بر پایه سو استفاده از اعتماد مردم ایجاد شده است و باید گفت اگر فردی دچار خطا شده  چرا باید آن را به همه کارکنان شهرداری تعمیم‌می دهیم؟ زیرا بسیاری از موارد سو استفاده نیست و تخلف است اما نباید جار زده شود چرا که با این کار به خودمان  لطمه می زنیم.  
امامی بر لزوم جلب اعتماد مردم برای افزایش مشارکت آنها در اداره شهر تاکید کرد و گفت: شاید آرمانی باشد اما معتقدم شرایط باید به گونه‌ای باشد که وقتی شهردار تهران از شهروندان درخواست می‌کند عوارض خود را پرداخت کنند، شهروندان این کار را با رغبت انجام دهند. کسانی که به برخی شرایط بی توجه هستند و اعتماد مردم را سلب می‌کنند نادانسته ضربه مهلکی به جامعه می زنند. الان فرصت مناسبی است  که خبرنگاران حضور موثر و مثبت خود را با انتشار اخبار درست نشان دهند.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در ادامه اضافه کرد: دو سه موردی که اخیرا درباره‌ شهرداری مطرح شده از اساس اشتباه است،  البته به معنای مبرا بودن از اشتباه نیست اما تخلفات نباید اینطور بزرگنمایی شود.

او در ادامه به ایجاد کارت شهروندی اشاره کرد و تصریح کرد: کارت شهروندی باید همه خدمات و سرویس مورد نیاز شهروندان را ارایه کند و در کنار آن از این طریق می توان رفتارها و نیازهای مردم را تشخیص داد.  شهرداری تهران نیز امکانات و زیرساخت‌های ایجاد کارت شهروندی را در بستر یک نرم افزار موبایل فراهم کرده است . از طرف دیگر باید بستری ایجاد تا شهروندان از نحوه هزینه کرد مالیات و عوارضی که پرداخت می کنند، آگاه شوند.  
صبح امروز- چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹- مراسم قرعه کشی جوایز خوش حسابی شهرداری تهران با حضور عبدالحمید امامی، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، وحید عرب، مدیرکل درآمد شهرداری و نماینده سازمان بازرسی و شهرداران مناطق ۸، ۱۰ و ۱۵ و مصطفی سلیمی معاون هماهنگی امور مناطق برگزار شد.

۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 6354

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =