۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
کد خبر: 6370
حمل و نقل عمومی تهران موضوع حاکمیتی است

شهر: شهردار تهران معتقد است موضوع حمل و نقل عمومی پایتخت یک موضوع حاکمیتی است و همه نهادها باید کمک کنند تا مشکل شهروندان تهرانی حل شود و وظیفه ای نیست که تنها برعهده شهرداری باشد.

پیروز حناچی، شهردار تهران درباره مشکلی که برای دریافت اوراق مشارکت شهرداری بانک رفاه ایجاد شده به خبرنگار شهر گفت: تلاش کرده ایم که اوراق مشارکت امسال را دریافت کنیم اما مشکلی با سازمان تامین اجتماعی به وجود آمده است. البته شرایط آنها را هم درک می‌کنیم که باید حقوق مستمری بگیران غیر دولتی را تامین کنند اما مشکل اینجاست که آنها از ما چیزی را طلب می‌کنند که مربوط به دوره ما نیست. در دوره مدیریت شهری جدید تمام مطالبات تامین اجتماعی پرداخت شده اما در دوره قبل از دور پنجم مدیریت شهری پول هایی از قراردادهای شهری کسر شده که باید به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می شد و این اتفاق نیفتاده است.

او افزود: مشکل دیگری که با بانک عامل پیدا کرده‌ایم این است که بانک عامل طوری با املاک تضامنی ما رفتار می کند که گویی می خواهد این املاک را بخرد در حالی که این املاک صرفاً تضمینی هستند تا در صورتی که شهرداری نتوانست اقساط خود را به موقع پرداخت کند و بانک  نتوانست از حساب شهرداری این پول را برداشت کند سراغ این املاک برود..

حناچی افزود: همه افرادی که لازم بود در مورد مشکل اوراق مشارکت اطلاع داشته باشند را خبر کرده ایم. اعضای شورای شهر  تهران، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان تامین اجتماعی خبر دارند. به معاون اول رئیس‌جمهور هم اطلاع داده‌ایم و بارها با رئیس بانک مرکزی در این زمینه صحبت کرده ایم. راه حل این مشکل از عهده ما خارج است به هر حال این اوراق مربوط به ناوگان حمل و نقل شهری است و به نوعی موضوع حاکمیتی محسوب می شود و انتظار این است که مقامات در موضوع ورود کنند و آن را حل کند.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که آیا تا پایان آبان ماه می توان مشکل را حل کرد و گفت: تا دو روز دیگر  به مشکلی نخواهیم خورد چرا که می دانیم مقامات نسبت به مسائل و مشکلات شهر تهران حساسیت دارند و اتفاقاً راهکارهایی هم پیشنهاد شده است و امیدوارم بتوانیم به شکلی اداری این موضوع را حل کنیم.

خبرنگار: اسد رجبی

۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
کد خبر: 6370

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =