اوراق مشارکت مترو در اسرع وقت در اختیار شهرداری تهران قرار بگیرد

شهر: رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها می‌گوید: باید اعتبارات ناشی از فروش اوراق مشارکت مترو و اتوبوس در اسرع وقت در اختیار شهرداری تهران قرار گیرد تا صرف امور مربوطه به توسعه مترو و ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران قرار گیرد.

 مهدی جمالی نژاد، رییس سازمان شهرداری‌ها ودهیاری‌های در گفتگو با خبرنگار شهر درباره انتشار اوراق مشارکت توسط شهرداری تهران توضیح داد: از محل بند(د) تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور، مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای انتشار اوراق مشارکت به منظور توسعه حمل و نقل ریلی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهری پایتخت توسط شهرداری تهران قرار گرفت و وزرات کشور پس از تایید آن در زمان مقرر این موضوع را برای طی تشریفات قانونی به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ارسال کرد.
او افزود: بانک مرکزی هم پس از بررسی این موضوع و تبادل نظر با شهرداری تهران، بانک رفاه کارگران را به عنوان بانک عامل انتشار و فروش اوراق مشارکت انتخاب کرد و در ادامه مطابق قانون انتشار اوراق مشارکت و آیین نامه های آن، این اوراق برای توسعه مترو و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت از سوی این بانک به فروش رسید. 

معاون وزیر کشور گفت: باید اعتبارات ناشی از فروش اوراق در اسرع وقت در اختیار شهرداری تهران قرار گیرد تا صرف امور مربوطه به توسعه مترو و ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران قرار گیرد.

به گزارش شهر، در تیرماه امسال بود که شهرداری تهران برای فروش یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت توسعه مترو با بانک رفاه به توافق رسید و این اوراق توسط این بانک منتشر شد. حدود دو ماه از انتشار ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت خط سه ،۶ و هفت مترو گذشته و اگر این پول تا پایان مهرماه به حمل و نقل عمومی نرسد کار توسعه خطوط مترو با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

گفته می‌شود سازمان تامین اجتماعی به دلیل آنچه که بدهی شهرداری به این سازمان خوانده، از آزادسازی این اوراق جلوگیری کرده است. پیشتر عبدالحمید امامی، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفته بود، بدهی مربوط به دوران گذشته است و شهرداری  به سازمان تامین اجتماعی اجتماعی پیشنهاد ملک به جای بدهی را داده اما تاکنون پاسخی از این سازمان دریافت نکرده است. 

خبرنگار: فریبا رحمانی 

۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
کد خبر: 6387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =