۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
کد خبر: 6411

شهر خوب،شهر ارتباطی

داود لطفی، شهردار منطقه ۱۷
شهر خوب،شهر ارتباطی

در عالم ارتباطات هیچ چیز به اندازه ارتباط دو سویه ثمر بخش نبوده و اگر طرفین در هر جایگاه و مقامی بتوانند به صورت رو در رو به بیان نظرات و دیدگاه ها بپردازند اثر گذاری آن از ارتباط یک سویه ولو در مسیر درست بهتر است.

در شهرداری تهران، سامانه ۱۸۸۸ و همچنین ملاقات های مردمی، محفلی برای بیان نظرات و دیدگاه های شهروندان است و شهرداران مناطق نگاهی ویژه به بحث گفت و شنود با شهروندان دارند و بدون تردید نمی توان به عمق مشکلات پی برد مگر با راهنمایی و همراهی شهروندان.

با وجود شیوع بیماری کرونا، ملاقات های مردمی در منطقه ۱۷ به صورت هفتگی و به صورت تلفنی برگزار می شود اما با ایجاد یک شبکه گسترده ارتباطی می توان به داشتن شهری خوب و منطقه ای خوب امیدوارتر شد.

"شهر خوب شهر ارتباطی" طرحی است که در آن تعدادی از نخبگان، معتمدان، فرهیختگان و ذینفعان منطقه ۱۷ در قالب گروههای مختلف دعوت می شوند تا هر هفته با یک گروه نشستی برای گسترش تعاملات اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی برگزار شود. 

هدف اصلی این طرح برقراری تعامل و ارتباط دو سویه بین مدیران شهری و معتمدین، نخبگان ، فرهیختگان و موثران محلی فعال در حوزه های مختلف و مرتبط با مدیریت شهری برای رفع گره های ارتباطی و بررسی زمینه های ارتقای مشارکت مردمی و اطلاع رسانی موثر به شهروندان، بررسی زمینه های بهبود عملکرد ارتباطی مدیریت شهری، ارتقای مشارکت های مردمی، گسترش نشاط اجتماعی و گسترش دوستی میان مدیریت شهری و شهروندان است.

قصد داریم روزهای سه شنبه را در منطقه ۱۷ به موضوع «شهر خوب، شهر ارتباطی» اختصاص دهیم. برای این برنامه افراد خاصی شناسایی شدند از جمله گفتگو با ائمه جمعه، معتمدان محلات، سرمایه گذاران، اصناف مختلف و خیرین که اولین اثری که این اتفاق دارد این است که تعامل شکل می گیرد و گروه های مختلف که هر کدام نمایندگی بخشی از مردم منطقه را بر عهده دارند مشکلات خود را با شهرداری در میان می گذارند و شهرداری نیز هم حرفهای آنها را به خوبی می شنود و هم حرفهای خود را به خوبی به گوش این افراد و در پی آن شهروندان می رساند.

به نظر می رسد دریچه تازه ای برای گفتگو و تعامل باز شده و با یک شهر ارتباطی مناسب به دنبال رقم زدن یک شهر خوب هستیم تا تهران شهری برای همه باشد.

۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
کد خبر: 6411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =