انسجام ملی و محلی؛ راهکار افزایش تاب‌آوری در مواجهه با بحران کرونا

بر اساس یک پژوهش علمی انجام شده تنها راه حل اساسی مواجهه با بیماری کرونا و بحران ناشی از آن ، تقویت همبستگی و انسجام محلی – ملی است، راهی که به سلامتی اکثریت و نه منافع اقتصادی اقلیتی از افراد جامعه می انجامد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، فاطمه صالح معاون هماهنگی و برنامه ریزی این سازمان  با بیان این مطلب گفت : این پژوهش که با عنوان تحلیل دیدگاه حق زندگی شهری و مواجه با بحران ویروس کووید ۱۹، در شماره پاییز فصلنامه تخصصی «دانش پیشگیری و مدیریت بحران» منتشر شده است نشان داد که تاثیرات بحران کرونا بر شرایط و کیفیت زیست مردم شهرها بطور کلی شباهت زیادی با هم داشته اند ولی بطور خاص تفاوت های زیادی میان شرایط زندگی شهری در دنیا وجود دارد که مبتنی بر شرایط موجود و سطح تاب آوری اجتماعی – اقتصادی و مدیریتی شهرها داشته است.

فاطمه صالح افزود: در این فصلنامه همچنین مقاله هایی با موضوع شناسایی سبک های تصمیم گیری مشتریان ماسک براساس مدل اسپرولز و کندال و مدیریت بحران و کاهش ریسک همه گیری ویروس کرونا منتشر شده است.

او گفت: موضوعات دیگری از جمله ، کاربرد روش های اصلاح شده فازی و FEMA در ارزیابی ریسک تهدیدات انسان ساز در سامانه های آبی ، چهارچوب برنامه ریزی سرپناه جمعی موقت پس از سوانح طبیعی، تجزیه و تحلیل لجستیکی راه اندازی نقاهتگاه های مقابله با ویروس کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و نگاهی بر دسترسی به اطلاعات از دید ذی نفعان مدیریت سوانح طبیعی در ایران در این فصلنامه منتشر شده است.

صالح عنوان کرد: شماره و دوره این فصلنامه دوره ۲۳، شماره ۳ - شماره پیاپی ۹۱، پاییز ۱۳۹۹ است که اطلاعات کامل مقالات آن در پایگاه اینترنتی نشریه به آدرس www.dpmk.ir  و پرتال سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به آدرس Tdmmo.tehran.ir  برای علاقمندان قابل دسترسی است.

معاون هماهنگی و برنامه ریزی سازمان مدیریت بحران تهران گفت: فصلنامه تخصصی «دانش پیشگیری و مدیریت بحران» به صاحب امتیازی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و مدیر مسئولی  رضا کرمی محمدی و سردبیری  مهدی زارع به صورت فصلنامه منتشر می شود.

۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 6421

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =