استقبال منطقه ۲۲ از برنامه های تلویزیونی با هدف آموزش هوای پاک

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ٢٢، در مصاحبه با شبکه ۵ صدا و سیما از استقبال این منطقه از برنامه های تلویزیونی با هدف آموزش هوای پاک گفت.

به گزارش  شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ٢٢؛ احسان خیراتیان صفایی، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ٢٢، درباره گستردگی فضای سبز این منطقه در شهر تهران توضیحاتی بیان کرد و گفت: منطقه ۲۲ به دلیل گستردگی فضای سبز نزدیک به ۳۰۰۰ هکتار، با داشتن فضاهای سبز شهری و عرصه های جنگلی، در ایجاد فضای پاک منطقه و پاکیزگی هوای آن کمک کند و باعث شده است که در اکوسیستم شهری منطقه شرایط مناسبی به وجود بیاید.

خیراتیان صفایی در ادامه گفت: وجود جنگل ها و فضای سبز به عنوان پاک کننده هوای ورودی غرب تهران و همچنین وجود دریاچه شهدای خلیج فارس، مجموعه ای را ایجاد کرده است که از نظر محیطی کمک می کند تا هوای خوب و پاکیزه ای را در این منطقه داشته باشیم.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ٢٢، درباره تولید برنامه های آموزشی -ورزشی با هدف آموزش هوای پاک گفت: بحث آموزش شهروندی یکی از مهم ترین بخش های فرهنگ سازی است که به عهده صدا و سیما و برنامه های تولیدی آن است. ساخت برنامه های شاد و جذاب آموزشی ورزشی با محتوای محیط زیستی که بیشتر جوان ها و خانواده ها مخاطب اصلی آن هستند، می تواند در استفاده صحیح از محیط زیست، فضاهای سبز شهری و نگهداری از درختان و در مجموع توسعه فضای سبز و نگهداشت هوای سالم و پاک کمک کننده باشد.

خیراتیان صفایی ضمن استقبال از همکاری شهرداری با ساخت برنامه راهی شو، گفت: در تولید و ساخت این برنامه، استفاده از انرژی های پاک و برقی و ماشین های هیبریدی موجب تشویق شهروندان در استفاده از این نوع وسایل می شود و توسعه آنها در سطح شهر موجب کاهش آلودگی هوا و استفاده کمتر از سوخت های فسیلی می شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ٢٢، در پایان گفت: امیدواریم که منطقه ۲۲ به عنوان قطب گردشگری شهر تهران با وجود فضاهای خوب گردشگری و توسعه روز افزون آن، بتواند برای شهروندان شهر تهران و همچنین شهرهای مجاور میزبان خوبی باشد و ما بتوانیم فضاهای بهتر با امکانات بیشتری را برای رفاه حال آنها فراهم کنیم.  

۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
کد خبر: 6440

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =