۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
کد خبر: 6446

مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران خبر داد

تغییرات اقلیمی تهران در میان ایده های جهانی

رویداد بین المللی «کلیماتون» ۲۰۲۰ در تهران برگزار می شود
تغییرات اقلیمی تهران در میان ایده های جهانی

شهر: مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از برگزاری رویداد بین المللی «کلیماتون» در تهران با موضوع ایده‌های تحول‌آفرین برای «کاهش گازهای گلخانه‌ای، سازگاری و تاب‌آوری شهری در مواجهه با تغییرات اقلیمی در کلان شهر تهران» خبر داد.

شینا انصاری، مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران  در گفتگو با خبرنگار شهر از برگزاری رویداد بین المللی «کلیماتون» در تهران به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای بین‌المللی محیط زیست شهری که هر ساله در بیش از صد شهر دنیا به صورت همزمان برگزار می‌شود، خبر داد.

او گفت: امسال نیز شهرداری تهران برای سومین بار این رویداد جهانی را با موضوع ایده‌های تحول‌آفرین برای «کاهش گازهای گلخانه‌ای، سازگاری و تاب‌آوری شهری در مواجهه با تغییرات اقلیمی در کلان شهر تهران» برگزار خواهد کرد.

انصاری توضیح داد:  این رویداد بین المللی است در سال جاری  با توجه به شرایط کرونا به صورت مجازی برگزار می شود که دوم آذر ماه افتتاح خواهد شد.

او با اشاره به اینکه این رویداد بین‌المللی در روزهای ۹، ۱۰ و ۱۱ آذر ماه و به صورت مجازی برگزار خواهد شد، بیان کرد: کلیماتون یک برنامه شهر- محور است که مسیر روشنی را برای ایده‌پردازی و تفکر گروهی، تعامل و اقدام ارائه داده و فرصتی برای شهرها و شهروندان جهت خلق و ایجاد ایده‌های محلی برای چالش‌های مشترک آب و هوایی فراهم می‌کند. هسته اصلی این برنامه یک دورهمی ایده‌پردازی است که در هر شهر توسط سازمان دهندگان محلی طراحی می‌شود.

به گفته انصاری، پس از فراخوانی که از سوی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران اعلام شد، در حال حاضر ۲۰۰ نفر در این رویداد شرکت کرده اند. این افراد ایده های خود را ارائه  می کنند و کسانی که بیشترین امتیاز را کسب کنند به عنوان ایده پردازان برتر معرفی می شوند.

او ادامه داد:  ایده ها برای پیاده سازی نیاز به کسب سرمایه گذار دارند. سال گذشته یکی از ایده هایی که از ایران به دبیرخانه بین المللی کلیماتون رفت به عنوان ایده برتر شناخته شد.

بر اساس این گزارش، علاقمندان و دوستداران محیط زیست از تاریخ ۲۶ آبان  لغایت ۹ آذر ماه میتوانند از طریق مراجعه به آدرس:  http://climathon-climate.ir/register نسبت به ثبت نام در رویداد بین المللی کلیماتون ۲۰۲۰ اقدام کنند.

علاقمندان بر اساس اطلاعات موجود در سایت می توانند چالش های  مدیریت مصرف انرژی وتوسعه انرژی‌های پاک،  حمل و نقل پایدار و ارتقاء کیفیت هوا،   استفاده بهینه ازمنابع آبی و بازچرخانی آب،   توسعه ساختمان‌های سبز و کاهش پسماند (کاپ) را انتخاب کنند.

۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
کد خبر: 6446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =