هنر ارتباط بین شهروندان و مسئولان است

شهر: رشد هنرهای عکاسی و نقاشی نشان دهنده فرهنگ جوامع است و با استفاده از آنها می توان بهبود روابط بین شهروندان و مسئولان را تضمین کرد.

به گزارش شهرسید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه بازدید از نمایشگاه تهران از منظر هنرمندان بیان کرد: برگزاری چنین نمایشگاهی بسیار قابل تقدیر است. نمایشگاه تهران از منظر هنرمندان به نوعی زحمات گذشتگان را به یاد مخاطب می‌آورد و آن را با کارهای امروزی مقایسه می‌کند.

او با بیان اینکه هنر عکاسی و نقاشی نشان دهنده فرهنگ جوامع است، افزود: این هنرها به بهبود ارتباط شهروندان با یکدیگر و مدیران کمک می‌کند. برگزاری این نمایشگاه‌ها کمک می‌کند تا مسئولان، علائق و نیازهای مردم را بشناسند.

به گفته هاشمی؛ بسیاری از آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه جنبه انتقادی به مدیران و شهروندان دارد و همان آثار اصلاح عملکرد را به مدیر و شهروند نشان می‌دهد.

معاون شهردار تهران در ادامه بیان کرد: امروز مدیریت شهری چنین نمایشگاه‌هایی را راه اندازی می‌کند و این نشان می‌دهد که می‌خواهد براساس نیاز و علاقه مردم در شهر فعالیت کند. امروز موضوعات مختلف با فضای سبز، حمل و نقل، عمرانی، زنان، پسماند و ... در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

هاشمی با تأکید بر اینکه دوره پنجم مدیریت شهری، دوره آرامی برای شهر تهران است که تمامی هنرمندان می‌توانند دیدگاه‌های خود و شهروندان را مطرح کنند، افزود: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران علاقمند است که از این کار الگو بگیرد و فرهنگ سازی جدیدی برای حمل و نقل عمومی و آلودگی هوا داشته باشد.

او یکی از گره‌ها و مشکلات اصلی شهر تهران جولان خودروهای شخصی و اولویت خودرو محوری ذکر کرد و گفت: درحال حاضر انسان محوری جایگزین خودرو محوری شده و توسعه مسیرهای دوچرخه، خیابان کامل و پیاده محوری در دستور کار قرار گرفته است. بنابراین در کنار این توسعه باید فرهنگ سازی هم برای شهروندان اتفاق افتد. باید نیازهای شهروندان از محل حمل و نقل عمومی پوشش داده شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان، توضیح داد: اغلب شهروندان نسبت به تصمیمات مدیران بی اعتماد شده‌اند و دلیل این است که همزمان در کنار فرهنگ سازی، توسعه اتفاق نیفتاده و به نیازهای مردم توجهی نشده است. برای مثال خطوط مترو تهران نیاز به سه هزار دستگاه واگن دارد اما یکهزار و ۵۰۰ دستگاه واگن در خطوط فعال است و این نشان می‌دهد که مدیریت شهری نتواسته همزمان خود را با نیازهای مردم هماهنگ کند. هنر عکاسی و نقاشی و همچنین کاریکاتور می‌تواند کمک کننده این مسیر باشد.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
کد خبر: 6465

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =