باید آموزش‌های شهروندی از طریق هنر در دستورکار قرار گیرد

شهر: تهران در مقایسه با سایر کلانشهرها باید با هنر و هنرمندان شهری بیشتر آشتی کند.

به گزارش شهر، حامد مظاهریان،  معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران  در حاشیه بازدید از نمایشگاه «تهران از منظر هنرمندان»، با بیان اینکه تهران شهر بزرگی با شاخصه‌های یک شهر ایرانی است، افزود: تهران در کنار این ویژگی‌ها، شهر باصفایی نیز هست. به نظر می‌رسد که تهران در مقایسه با کلانشهرهایی که در منطقه و در سطح جهان وجود دارند باید آشتی بیشتری با هنر و هنرمندان شهر داشته باشد. تهران در مقایسه با رقبای منطقه‌ای خود، فرصت بسیاری برای توسعه این امر داشته است.

او در ادامه افزود: هدف این نمایشگاه که به همت مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران برگزار شده است، نشان دادن دیدگاه های مختلف هنرمندان درباره موضوعات مختلف شهر تهران است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه در فرهنگ ایرانی، ارتباط تصویری بسیار موثرتر از رفتارها و گفتارهای مسئولان عمل می‌کند، توضیح داد: باید این فرصت را مغتنم شمرد و از برگزاری چنین نمایشگاه‌ها حمایت کرد و به سمت افزایش نمادین هنر در شهر گام برداشت.

مظاهریان در پایان گفت: تجربه‌های شخصی بنده نشان می‌دهد زمانی‌که موضوع یا فرهنگ سازی را با زبان هنر به شهروندان انتقال می‌دهید، شهروند بیشتر آن موضوع را به یاد می‌سپارد و به آن آموزش‌ها عمل می‌کنند. باید به عنوان یک دستورکار جدی بکارگیری زبان هنر را در آموزش‌های شهروندی به اقشار مختلف جامعه مدنظر قرار داد.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
کد خبر: 6467

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =