۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 6497

جزییات جشنواره فیلم و عکس «شهر آماده» منتشر شد

اهدای جایزه به روایت برتر تصویری از حوادث تهران

محمود کلاری، اسماعیل عباسی، ساعد نیک ذات، نرگس آبیار و ساتیار امامی داوران این جشنواره اند
اهدای جایزه به روایت برتر تصویری از حوادث تهران

شهر: جشنواره شهر آماده از ۷ آذر تا ۵ دی -همزمان با سالگرد زلزله بم- فیلم و عکس های با موضوع مدیریت بحران را از شرکت کنندگان در این جشنواره می پذیرد. اختتامیه این جشنواره نیز ۳۰ دی همزمان با حادثه پلاسکو برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار شهر، سیف الله صمدیان، دبیر جشنواره فیلم و عکس «شهر آماده» در نشست خبری این جشنواره که صبح دوشنبه- ۳ آذر- به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: اصولی تر است که برنامه های این جشنواره از تاریخ حادثه ای شروع شود که منجر به تشکیل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شد؛ یعنی زلزله بم که ۵ دی۱۳٨٢ اتفاق افتاد و همزمان با این زلزله مسئولان به این نکته رسیدند که باید سازمانی برای مقابله با بحران تشکیل شود شاید اگر این سازمان قبل تر از این تشکیل می شد در بحران های دیگر کمتر دچار آسیب های فکری روحی و عاطفی و اقتصادی می شدیم و اتفاقاتی مانند حادثه پلاسکو دیگر پیش نمی آمد.
او افزود: دریافت آثار برای جشنواره از ۷ آذر آغاز می‌شود و عکس و فیلم هایی که آماتور یا حرفه‌ای تهیه می شوند در این جشنواره ارزیابی خواهند شد. همین طور گروه دوام که بیش از ۱۲هزار عضو دارد می توانند از امکانات یا تجربیات شان فیلم و عکس ارسال کنند و به نظر من امید زیادی هست که از این عزیزان آثار ارزشمندی دریافت شود. 

صمدیان در ادامه گفت: دلخوشی من علاوه بر حمایت مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران به همراهی پنج داور درجه یک در این جشنواره است. همچنین در این جشنواره مهدی خداپرست دبیر اجرایی جشنواره هستند که همزمان رییس روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز هستند..دبیر فیلم جشنواره سینا رحیم پور، مدیر شبکه شهر است و دبیر عکس هم فریدون قربانی مدیر آژانس عکس تهران است.
او افزود: ارسال آثار از ۷ آذر شروع می شود و تا ۵ دی سالروز زلزله بم ادامه دارد. در ۱۰ دی آثار داوری و اختتامیه در ۳۰ دی همزمان با سالروز حادثه پلاسکو برگزار خواهد شد. 
به گفته صمدیان داوران جشنواره محمود کلاری، اسماعیل عباسی، ساعد نیک ذات، نرگس آبیار و ساتیار امامی خواهند بود. 
در این جشنواره به گفته صمدیان به ۱۰ عکس برتر بیست میلیون ریال و به عکس ویژه سی میلیون ریال به پنج فیلم برتر سی میلیون ریال و به فیلم برگزیده هم سی میلیون ریال و به اثر برگزیده گروه توام هم سی میلیون ریال اهدا خواهد شد. در پایان این نشست خبری از پوستر جشنواره «شهر آماده» رونمایی شد.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 6497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =