۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
کد خبر: 6514

ضرورت کمک دولت به شهرداری‌ها

مهدی جمالی نژاد، معاون وزیر کشور
ضرورت کمک دولت به شهرداری‌ها

بر هیچ کس پوشیده نیست که شهرداری‌ها در شرایط شیوع کرونا ویروس و تحریم های ظالمانه علیه کشورمان این نهاد را با محدودیت‌های مالی مواجه ساخته و توسعه حمل و نقل عمومی را بیش از پیش مشکل کرده است.

در ۱۹ آبان نشستی میان شهرداران کلانشهرها با معاون اول رئیس جمهوری برگزار و در این نشست موضوعات مرتبط با توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و نیروی انسانی شهرداریها مطرح شد. این نشست سومین جلسه شهرداران کلانشهرها با اسحاق جهانگیری بود و با توجه به دستور کار جلسه، وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین معاون رییس جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور و معاونان بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه کشور هم در جلسه حضور داشتند. شهرداران حاضر در جلسه طی سخنانی مهمترین مسائل و مشکلات حوزه کاری خود را بیان کردند که یکی از آنها ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی و ضرورت حمایت دولت به منظور تحقق این امر و برطرف شدن مشکلات مدیریت شهری در این زمینه بود.

بر هیچ کس پوشیده نیست که شهرداری‌ها در شرایط شیوع کرونا ویروس و تحریم های ظالمانه علیه کشورمان این نهاد را با محدودیت‌های مالی مواجه ساخته و توسعه حمل و نقل عمومی را بیش از پیش مشکل کرده است. شهرداران کلانشهرها در نشست با معاون اول رئیس جمهوری تصریح کردند که روند خدمت رسانی مدیریت شهری با تلاش همه جانبه و بکار گیری تمام قوا و بسیج امکانات و رعایت ضوابط و ابلاغیه های ستاد ملی کرونا لحظه ای متوقف نخواهد شد. معاون اول رییس جمهوری هم در این جلسه ضمن تاکید بر استمرار خدمت رسانی شهرداریها به مردم با روحیه و انگیزه بالا، بر بهره گیری از توان و ظرفیت های داخلی برای توسعه حمل و نقل عمومی شهری به ویژه در کلانشهرها تاکید و دستوراتی را در این زمینه صادر کرد تا شلوغی فعلی ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهرها در برخی ساعات، در  شرایطی  که رعایت اصول و مبانی فاصله گذاری اجتماعی مورد تاکید افکار عمومی و مسئولان حوزه سلامت است کاهش یابد.  موضوع بهره گیری از منابع فاینانس دو میلیارد دلاری چین که دولت پیش از این مجوز آن را برای ساخت واگنهای متروی کلانشهرها صادر کرده و رفع هرچه سریعتر مشکلات پیش روی آن از سوی دستگاههای ذیربط مورد تاکید معاون اول محترم رئیس جمهوری قرار گرفت. همچنین نوسازی و بازسازی ناوگان اتوبوسرانی شهری نیز در این جلسه مطرح و مقرر شد تا کار بازسازی بیش از هفت هزار دستگاه اتوبوس که بخشی از منابع مالی آن از سوی دولت تامین شده و همچنین  قرارداد ساخت ۲ هزار دستگاه اتوبوس با شرکت های داخلی، با همکاری وزارت صمت، سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور سرعت گیرد و مجوز لازم برای واردات یک هزار دستگاه اتوبوس با شرایط فاینانس و تایید بانک مرکزی به شهرداریها اعطاء شود.

رفع مشکلات پیش روی تبدیل وضعیت کارکنان شهرداریها از جمله انتظارات مهم مدیریت شهری از دولت است که اتفاقا یکی از مباحث مطرح شده در این جلسه شهرداران کلانشهرها با معاون اول رییس جمهوری بررسی تبدیل وضعیت نیروی انسانی شهرداری ها بود و پس از تبادل نظر مقرر شد، سازمان امور اداری و استخدامی کشور با همکاری وزارت کشور و نماینده شهرداری کلانشهرها ظرف مدت یک ماه راهکار قانونی برای حل مشکلات عمده نیروی انسانی شهرداریها مشخص و ارایه کنند تا موانع پیش روی این امر مهم هرچه زودتر مشخص و رفع شود.

۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
کد خبر: 6514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =