تعداد همراه سراها افزایش پیدا می کند

شهر: علاوه بر همراه سراهای جوادالائمه و عماد که توسط شهرداری منطقه ۶ و با کمک خیرین ایجاد شده، ساخت و تجهیز دو همراه سرای دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

تورج فرهادی، شهردار منطقه ۶ در گفتگو با خبرنگار شهر درباره ایجاد همراه سراها توسط این منطقه گفت: همراه سرای جوادالائمه را در نزدیکی بیمارستان امام خمینی داریم که توسط شهرداری منطقه اجاره شده و هزینه های ارائه خدمات به همراهان بیماران نیز توسط شهرداری منطقه پرداخت می شود.

او با بیان اینکه بیمارستان امام خمینی از بیمارستان‌های مرجع کشور است و بیشتر افرادی که به این بیمارستان مراجعه می‌کنند از اقشار کم درآمد هستند، افزود: دنبال فضاهایی بودیم که کمترین مسافت را با بیمارستان‌های مرجع داشته باشد چرا که در این منطقه بیمارستان هایی از قبیل شریعتی، مرکز قلب، بیمارستان ۵۰۱ ارتش، مجتمع بیمارستانی امام خمینی که متشکل از چهار بیمارستان است و کلینیک های متعددی وجود دارند که اغلب این مراکز درمانی محل مراجعه بیمارانی هستند که از اقصی نقاط کشور مراجعه می‌کنند.

شهردار منطقه ۶ ادامه داد: همراه سرای مرکز طبی کودکان (عماد) نیز در خیابان ارومیه منطقه ۱۱ با جابجایی یکی از املاک منطقه ۶ واقع در خیابان ایتالیا ایجاد شد. همچنین یک ملک بزرگ که سوله ای در آن واقع شده، در میدان توحید ،خیابان امیرلویی که پیش از این انبار منطقه ۱۰ بوده با مذاکره با این منطقه و جابجایی انبار سوله به یک خیر واگذار شده تا تجهیز شود و این همراه سرا نیز یک الی دو ماه دیگر آماده استفاده خواهد بود.

فرهادی اضافه کرد: در بخش جلوی این ملک و بر گذر قابلیت ساختن یک ساختمان مناسب وجود دارد و بر همین اساس یک خیری که از اساتید دانشگاه تهران است، اعلام آمادگی کرده که این ساختمان را برای تبدیل به همراه سرا بسازد و کار نقشه برداری های آن نیز آغاز شده است.

او در پایان یادآور شد: در منطقه ۷ حد فاصل خیابان شریعتی کارگر نیز ملکی هزار متری و یک طبقه از بنیاد مستضعفان توسط شهرداری منطقه۶ اجاره شده و به موسسه رها سپرده شده که تا یک ماه دیگر تجهیز و آماده برای تبدیل به همراه سرا می شود.

خبرنگار: علی سی پی

۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
کد خبر: 6517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =